windows me installeren over windows xp lukt niet wat moet ik doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hopelijk kom je vanavond hier nog terug, want ik heb vanaf morgen niet zoveel tijd. Maar gelukkig zijn er nog anderen die je verder kunnen helpen met jouw probleem.

Voor de zekerheid wil ik je toch alvast een vraag stellen. Heb je de upgrade versie van Windows ME of de volledige?

Dennis.

formateren is wat te doen

op het laatste bericht schrijf je dat ik alles moet formateren,werkt dat als volgt?
format C:
format D:
of zijn er meer wat ik moet formateren?
de computer heeft 2 cd drives.
moet ik daarna de windows me disk of de windows xp disk installeren.
ik heb altijd nog de ntfs setting welke ik moet wijzegen naar fat16 of fat 32.
hoe werkt dit
graag advies

windows me

ik heb van windows me de volledige nederlandse versie en een engelse upgrate versie.
en zowel een nederlandse als engelse xp versie doch deze is reeds geinstalleert op een andere computer en werkt niet op deze.

Re: windows me

Geplaatst door oostenrijk
ik heb van windows me de volledige nederlandse versie en een engelse upgrate versie.

Sorry voor de zeer te late reactie.

Bedankt voor jouw informatie. Wilde dat even weten.
Als je niet in het bezit bent van Win'95 of Win'98, dan moet je de volledige versie gebruiken.

Kun je misschien morgenavond(28/06) omstreeks 20:00 uur hier aanwezig zijn? Dan kunnen we verder gaan. De situatie nu is zo een beetje van de hak op de tak. Niet erg overzichtelijk, daarom kunnen we vanavond beter helemaal opnieuw gaan beginnen.

Dennis.

PS: Ja, ik ben overdag eenmaal niet thuis, pas 's avonds. Jammer eigenlijk.

antwoord dennis

hallo dennis
ik kan alleen s,avonds in het weekend dus dat wordt of zaterdag als dat bij jouw uitkomt ben ik zaterdag 8 uur aan de computer,misschien kan je alvast wat informatie geven zodat ik dat kan uit proberen.
wel kan ik smorgens vanaf 5 uur maar dat is misschien te vroeg voor jouw.
groeten
piet oostenrijk

Re: antwoord dennis

hallo dennis
ik kan alleen s,avonds in het weekend dus dat wordt of zaterdag als dat bij jouw uitkomt ben ik zaterdag 8 uur aan de computer,
Wat jammer. Ik heb zaterdagavond juist een verjaardagsfeestje. Zondagavond kan ik weer wel, je mag een tijdstip noemen.

misschien kan je alvast wat informatie geven zodat ik dat kan uit proberen.
Eigenlijk ben je door de andere Helpmijers al voldoende geïnformeerd. Ze gaven jou ook een heel duidelijke uitleg.
(heb je al hun adviezen daadwerkelijk opgevolgd?)

Wat ik nu in feite wil is, dat wij samen met het probleem zich constant interactief bezig moeten gaan houden, zodat bij een eventuele verkeerde handeling(of een andere uitkomst van die handeling dan verwacht) direct kunnen ingrijpen en corrigeren.

Ik citeer hieronder een bericht van jou:

ik heb altijd nog de ntfs setting welke ik moet wijzegen naar fat16 of fat 32

Wat je nu moet doen(anderen hebben jou dit ook al geadviseerd):

1) Start je pc met een opstartdiskette op.
(met die opstartdiskette waarvan je weet dat het wel goed werkt. Daarbij moet die opstartdiskette een cd-rom drive kunnen ondersteunen)

2) Nadat de pc opgestart is, typ je fdisk en geef een enter.

3) Er verschijnt een vraag, beantwoord deze vraag met J en geef een enter.

4) kies optie 3(een partitie of logisch Dos-station verwijderen)

5) Kies optie 4(een Non dos partitie verwijderen)

Volg verder de aanwijzingen die je op het scherm krijgt te zien. Is die (ntfs)partitie eenmaal verwijderd, dan ga je middels de Esc-toets terug naar het hoofdmenu van Fdisk.

6) Kies optie 1(Dos-partitie of logisch station maken)
Volg verder de aanwijzingen die je op het scherm krijgt te zien. Er moet in ieder geval en primaire Dos-partitie worden aangemaakt.

7) Kies optie 2 om de zojuist aangemaakte partitie te actieveren.

8) Start je pc opnieuw op
Op de vraag of je cd-rom drive moet worden ondersteund beantwoord je deze vraag met ja.

9) Wanneer je de a-prompt krijgt te zien typ je format c: en geef een enter.

10) is het formateren van je HD al klaar typ je d: en geef een enter.

11) typ setup

Windows ME wordt nu geïnstalleerd.

(Het is van belang dat tijdens het uitvoeren van FDISK je de aanwijzingen op het scherm goed leest, neem daar rustig de tijd voor)

wel kan ik smorgens vanaf 5 uur maar dat is misschien te vroeg voor jouw.
groeten
piet oostenrijk
Ja, erg jammer, het is inderdaad te vroeg voor mij, sorry.

Dennis.

opnolgen advies

ik zal jouw advies precies opvolgen en je laten weten wat het resultaat is.
ik ben 2 dagen weg dus reageer ik pas vrijdag op je advies.
groeten

piet oostenrijk

Is goed. Dan zie ik jou vrijdagavond weer.

Met bovenstaande stappen wilt nog niet zeggen dat je Windows ME krijgt geïnstalleerd, want bij punt 1 kun je eventueel al stranden. Wanneer wij beiden online zijn dan kan ik daarop direct(interactief) reageren, om zo een andere weg te kunnen inslaan.

Bovendien zijn bovenstaande stappen ervoor bedoeld om slechts één (ntfs)partitie op een HD te verwijderen. Op dit moment ga ik er ook vanuit dat je maar één partitie hebtt. Je kunt met optie 4 van het hoofdmenu van Fdisk bekijken hoeveel partities er op je HD zijn. Zijn er meerdere te vindnen, dan komt er in feite nog een procedue(handeling) bij.

Al met al probeer bovenstaande maar eens even uit en maakt vrijdag a.s. de melding waar je eventueel gestrand bent.

Dennis.

installatie gelukt

je suggesties uit gevoerd en de installatie van windows me is gelukt
hartelijk bedankt

pieter oostenrijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan