Re: antwoord dennis
Geplaatst door oostenrijk
hallo dennis
ik kan alleen s,avonds in het weekend dus dat wordt of zaterdag als dat bij jouw uitkomt ben ik zaterdag 8 uur aan de computer,
Wat jammer. Ik heb zaterdagavond juist een verjaardagsfeestje. Zondagavond kan ik weer wel, je mag een tijdstip noemen.
misschien kan je alvast wat informatie geven zodat ik dat kan uit proberen.
Eigenlijk ben je door de andere Helpmijers al voldoende geïnformeerd. Ze gaven jou ook een heel duidelijke uitleg.
(heb je al hun adviezen daadwerkelijk opgevolgd?)
Wat ik nu in feite wil is, dat wij samen met het probleem zich constant interactief bezig moeten gaan houden, zodat bij een eventuele verkeerde handeling(of een andere uitkomst van die handeling dan verwacht) direct kunnen ingrijpen en corrigeren.
Ik citeer hieronder een bericht van jou:
ik heb altijd nog de ntfs setting welke ik moet wijzegen naar fat16 of fat 32
Wat je nu moet doen(anderen hebben jou dit ook al geadviseerd):
1) Start je pc met een opstartdiskette op.
(met die opstartdiskette waarvan je weet dat het wel goed werkt. Daarbij moet die opstartdiskette een cd-rom drive kunnen ondersteunen)
2) Nadat de pc opgestart is, typ je
fdisk en geef een enter.
3) Er verschijnt een vraag, beantwoord deze vraag met
J en geef een enter.
4) kies optie 3(een partitie of logisch Dos-station verwijderen)
5) Kies optie 4(een Non dos partitie verwijderen)
Volg verder de aanwijzingen die je op het scherm krijgt te zien. Is die (ntfs)partitie eenmaal verwijderd, dan ga je middels de Esc-toets terug naar het hoofdmenu van Fdisk.
6) Kies optie 1(Dos-partitie of logisch station maken)
Volg verder de aanwijzingen die je op het scherm krijgt te zien. Er moet in ieder geval en primaire Dos-partitie worden aangemaakt.
7) Kies optie 2 om de zojuist aangemaakte partitie te actieveren.
8) Start je pc opnieuw op
Op de vraag of je cd-rom drive moet worden ondersteund beantwoord je deze vraag met ja.
9) Wanneer je de a-prompt krijgt te zien typ je
format c: en geef een enter.
10) is het formateren van je HD al klaar typ je
d: en geef een enter.
11) typ
setup
Windows ME wordt nu geïnstalleerd.
(Het is van belang dat tijdens het uitvoeren van FDISK je de aanwijzingen op het scherm goed leest, neem daar rustig de tijd voor)
wel kan ik smorgens vanaf 5 uur maar dat is misschien te vroeg voor jouw.
groeten
piet oostenrijk
Ja, erg jammer, het is inderdaad te vroeg voor mij, sorry.
Dennis.