Windows ME instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flamedog

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
Hoi,

Ik heb zojuist windows ME geinstalleerd op mijn oude pc, alleen het probleem is, dat hij op 16-bit staat met resolutie 640 x 480. Wat moet ik hiervoor doen om dit te krijgen op 32-bit en een resolutie van 1280 x 1024?

De oude ME computer heeft een LAN verbinding met de XP pc, daarom wil ik een transfermap maken tussen deze ME computer en de nieuwe XP computer, als het ware een gedeelde map, zodat als ik iets in de map 'transfer' zet, ik het op de XP computer eraf kan halen, en andersom.

Ook moet de printer nog verbonden worden met die van XP, maar ik kan geen verbinding krijgen tot het netwerk (of zoiets).

Dit zijn de hoofdproblemen, mocht er meer komen, dan laat ik het weten.

Flame

Toevoeging:

Windows ME Office moet nog geinstalleerd worden, ik heb ME geinstalleerd met de normale CD, maar ik heb ook nog CD2, maar daar staat niks van office op (kheb die ook nog niet geprobeerd.)

Hier nog een lijstje van CD's die in het moederbord zitten, die misschien van toepassing kunnen zijn:

ASUS AGP-V7100 Series 2D/3D Graphics & Video Accelerator
ASUS VIA/AMD 761 Chipset Series 3D Audio Driver for Windows OS
3Deep Maximize your 3D games!
CyberLink PowerDVD
ASUS DVD (???)
ASUS DVD 2000 (???)
Windows ME (staat geen cd1 of zoiets)
Windows ME cd 2

Alvast bedankt,
Flame

Deze CD heb je waarschijnlijk nodig: ASUS AGP-V7100 Series 2D/3D Graphics & Video Accelerator

Drivers voor je pc zijn te downloaden op de site van je hardware fabrikant.

Nou mensen bedankt voor de tip. Ik installeerde die ASUS AGP-V7100 Series 2D/3D Graphics & Video Accelerator en nu is het scherm helemaal verkloot :shocked:

Het ziet er nu uit als verticale groene strepen, onder grijze strepen en boven blauwe met een beetje rode stukken.

Ik heb diverse malen geprobeerd ME opnieuw te installeren, alleen hij vroeg niet meer om de schijf te formateren, dus ik denk als dat gebeurt, dit ook gefixt is.

De ME installatieschijf zegt nu telkens dat er al een besturingssysteem is geinstalleerd, en nu kun je het er wel óverheen schrijven, alleen dat heeft geen effect.

Weet iemand wat ik moet doen?

Flame

Kan je niet via de CD in DOS komen, en dan het format C: /q commando geven?
Ik meen dat dat bij ME kon.
Dan formatteert ie de schijf, en dan kan je setup starten via D:/setup (Als D je CD-Speler is)

Ik zou de drivers gewoon de-installeren en de goede drivers opzoeken en installeren!

Wat is het volledige type-nummer van dat moederbordje?

Nou dat format C: werkt niet, iniedergeval, kzit wel in DOS, maar misschien typ ik het verkeerd. Er staat ; A:\>format C: /q.

Dus zolang ik dit niet kan, kan ik ME ook niet goed installeren, valt er ook niks met de drivers te doen.

Flame

Dat is het nou juist, ik kan toch niks deïnstalleren, als ik niet in ME kom of wat dan ook?

Het scherm is helemaal ver***** als ik ME heb opgestart.

Al eens Veilige Modus geprobeerd?
Voordat Windows opstart de hele tijd op F8 drukken, en dan Veilige Modus selecteren.

Al geprobeerd, lukt totaal niet. Hij mist dan iets dergelijks (software én hardware?!?!?!) en dan doet hij niks meer, krijg je weer hetzelfde misvormde scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan