Windows ME opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
557
Beste mensen , ik heb even een vraag over het opnieuw installeren van Windows ME.
Wanneer ik kijk op dit forum bij : Installeren Windows 95/98 ,staat daar een uitleg door Tasman hoe je een nieuwe installatie doet op een schone schijf.
Kan ik dat zelfde ritueel ook gebruiken om Windows ME opniew te installeren ?
Vrgr, B.Kat
 
BANDIT123 ,bedankt voor de snelle reactie,
Maar stel dat de cd niet opstart om te installeren , moet ik dan na het opstarten vanaf de diskette met CD rom ondersteuning achter de prompt in typen : d\setup of d\winMe setup.
Ik ga er nu niet meer aanbeginnen ,ga eerst een poos slapen maar morgen is hij aan de beurt, dus ik vraag het maar vast , want stel dat het niet in een keer lukt , dan weet ik tenminste wat ik in moet typen.
Vrgr, B.Kat
 
Opstarten met de opstartfloppy, kiezen voor opstarten met cd-rom ondersteuning.
Je krijgt dan A:\>
Type in d: gevolgt door Enter, dan staat er:
D:\>(mits D:\ je cdr-om speler is)
Dan type je setup
 
Geplaatst door B.Kat
Maar stel dat de cd niet opstart om te installeren
Dan doe je precies hetzelfde als wat daar staat, maar in plaats van d:\win98\setup typ je dan d:\winme\setup.
(Overigens is die uitleg daar door Tazman (moderator) geplaatst, maar door mij geschreven.:))

Guus.
 
Bedankt allemaal,
Het opnieuw installeren van ME is gelukt.
En dan te bedenken dat alles voor niets is geweest.
Na het inbouwen van een geluidskaart en installeren van de drivers voor de kaart kwam de Pc na opnieuw opstarten in een loop terecht en kan niet meer normaal opstarten.
Dus ME nog maar een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd en dan zonder drivers voor de geluidskaart.
Nu is hij prima te gebruiken voor tekst verwerking en om te internetten.( Dan maar zonder geluid ).
Vrgr. B.Kat
 
Heb ik nog een vraag welke geluidskaart heb je er in en welk moederbord?Je weet maar nooit.
 
Het betreft een Compaq Deskpro computer( oud beestje) 3 Gig HD 64 MB ram.
moederbord : Onbekend ( met everest )
Geluidskaart : Creative SB PCI128 (Ensoniq ES5880 ) sound card.
Vrgr.B.Kat
 
Alleen de onderste link had ik nog niet gehad, zal hem proberen .
Je hoort nog van mij.
Vrgr. B.Kat
 
Helaas BANDIT123 het ging niet goed.
Ik had het aangegeven bestand gedowload en op de Pc losgelaten ( SBPCI WebDrvs5 12 01.exe ) (es 1373.exe had ik al en die werkte ook niet ).Eerst leek het goed te gaan opnieuw opstarten ging nu wel goed maar toen kwamen er vragen om een aantal bestanden welke op een diskette zouden staan en die had ik niet dus.......weer niets.
Maar ik blijf moed houden.
Vrgr. B.Kat
 
Laatst bewerkt:
BANDIT123 bedankt,
Kijk hier heb ik hopelijk iets aan.
Maar nu weer wat anders , ik heb dus gisteren een driver proberen te installeren en de geluidskaart werkt nog niet omdat hij enkele bestanden mist.
Maar hoe verwijder ik nu die drivers weer.
Doe ik dat door in apparatenbeheer de betreffende geluidskaart te verwijderen en dan opnieuw op te starten of moet dat op een andere wijze ?
Vrgr. B.Kat
 
Je kan hem in apparaten beheer verwijderen,en met opstarten zal Windows hem dan weer herkennen.
Zaak is om er voor eerst de drivers te vinden die er goed voor zijn(de goede gok)
 
BANDIT123 ik heb weer verkeerd gegokt, maar ik blijf het nog even proberen.
Normaal gesproken zou ik zeggen ik stop er mee ,maar de Pc is voor een geestelijk gehandicapte . Deze persoon gaat er een programma "Bio Bytes"op spelen en dat wil alleen geinstalleerd worden wanneer er een geluidskaart in de Pc zit.
Ik probeer het vandaag en morgen ochtend nog en is het dan nog niet gelukt dan gaat de Pc terug naar de pakzolder van onze Computer Club en kijk ik of er een ander oudje staat met een geinstalleerde geluidskaart.

Vrgr.B.Kat
 
Je kan ook naar de Pakzolder gaan en uit een ander een eenvoudige kaart pakken en die er in zetten!!
 
Helaas zijn het allemaal dezelfde Pc's , alleen zit er in sommige wel en in andere geen geluidskaart.
Degene die ik in eerste instantie had meegenomen had dus geen geluidskaart . Door toedoen van een ander lid van de club ben ik in het bezit gekomen van de bewuste geluidskaart. (Komt ook uit een Pc uit dezelfde serie ).
Vanavond ruil ik de Pc om voor een met een geinstalleerde geluidskaart en dan maar hopen dat dat beestje een beetje redelijk loopt.
Vrgr. B.Kat
 
Hallo allemaal,
Het is gelukt ! ! !
Een andere Pc met geluidskaart gaf ook niet de gewenste oplossing,omdat hierbij een onboard geluidskaart aanwezig was, maar de Pc had geen USB wat wel een vereiste was. Ik heb ten einde raad maar weer een ander slot geprobeert en ......ja hij doet het.
Ook heb ik nog ergens de orginele driver Cd te pakken gekregen en dit plus nog maar in weer een ander slot gaf de oplossing.
Van hieruit allemaal bedankt voor de medewerking en tot het volgende probleem.
Vrgr. B.Kat
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan