Windows ME start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilburt

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Hoi,

Ik heb een probleem met Windows ME. Soms als ik m'n computer opstart (een 350 mhz 256MB-RAM, 10 GB HD, 4 MB Matrox Videokaart) blijf Windows "hangen" op de blauwe kleur van hat bureaublad.

Ik krijg dus alleen maar de kleur van het bureaublad te zien (geen startmenu, pictogrammen etc.). De enige manier om toch in Windows te komen is opnieuw opstarten (met power button of reset knop).

CTRL+ALT+DEL werkt ook niet, ik krijg niet eens het venster waarin je programma's kunt afsluiten. Het enige wat er nog wel kan is de muis bewegen.

Ik heb dit probleem nu op twee PC's, bovengenoemde en een 400 mhz, 64MB-RAM, 3 GB HD, 4 MB Matrox Videokaart.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Dan hoor ik dat graag.

Heeft daar altijd winme opgestaan?
Start bij pc's eens in veilige modus op en scan op virussen daarin.

Hallo,

Ik had eerst Windows 98SE op de PC staan. Toen werkte alles wel.

Ik denk ook niet dat het een virus is, want op twee PC's heb k hetzelfde probleem.

Ik hoor graag reactie's.

Hoi,

Ik heb Windows ME nu iets van drie keer opnieuw geistalleerd en ik heb steeds weer dit probleem.

Soms heb ik er een hele tijd geen last van en dan opeens krijg ik weer dit probleem.

Ik hoor graag reactie's.

Installeer terug win98 want je pc's zijn niet sterk genoeg voor een nieuwere versie van windows.

De pc´s lijken me wel krachtig genoeg, je zou eerder denken aan een defecte cd van Windows ME.
Probeer eens een andere ME cd te krijgen en daarmee te installeren.

Wilburt zei:
Ik heb een probleem met Windows ME. Soms als ik m'n computer opstart (een 350 mhz 256MB-RAM, 10 GB HD, 4 MB Matrox Videokaart) blijf Windows "hangen" op de blauwe kleur van hat bureaublad.
Ik heb dit probleem nu op twee PC's, bovengenoemde en een 400 mhz, 64MB-RAM, 3 GB HD, 4 MB Matrox Videokaart.

Idd. zéker die eerste moet voldoende zijn. Maar omdat op twee pc's exact hetzelfde probleem voorkomt krijg je de indruk dat het aan de installatie van ME ligt, hoewel de vermelding dat het pas na enige tijd voorkomt daar ook weer niet helemaal mee strookt.
Opstarten in veilige modus met bevestiging van elke stap, danwel registratie daarvan lijkt me een optie om erachter te komen.

Hallo, bedankt voor de reactie's.

Volgens mij zijn de PC's wel snel genoeg om Windows ME te draaien. Misschien ga ik wel op de PC met 64 MB-RAM wel Windows 98 zetten omdat dat net wat sneller gaat omdat er weinig geheugen in zit (moet ook firewall en antivirus op).

Misschien is de de installatie CD van Windows ME inderdaad wel deffect. Ik heb deze CD ook in een nog ouder computer gehad en daar kreeg ik een melding dat er een bestand van de CD beschadigd was. Dat zou het dus ook kunnen zijn. Ik ga de CD binnenkort testen met Nero SpeedDisk.

Opstarten in veilige modus met bevestiging van elke stap is volgens mij ook geen optie omdat ie wel tot het blauwe scherm van het bureaublad komt. Ik het misschien nog wel eens proberen.

Ik hoor graag jullie reactie's.

Laatst bewerkt:
Wilburt zei:
Misschien is de de installatie CD van Windows ME inderdaad wel deffect. Ik heb deze CD ook in een nog ouder computer gehad en daar kreeg ik een melding dat er een bestand van de CD beschadigd was. Dat zou het dus ook kunnen zijn. Ik ga de CD binnenkort testen met Nero SpeedDisk.

Als je al probs hebt met het installeren dan zal de rest ook niet goed werken.
Ge moet een goede cd hebben.
Die pc's zijn wel goed voor me daar twijfel ik niet aan maar win98 zou hier toch beter voor zijn.
Waarom eigenlijk WinME?

Hallo,

Ik heb de CD getest en er zaten geen fouten in. Ik snap ook niet waarom die oude PC aangaf dat er een bescadigd bestand op staat. Daardoor kan het probleem dus niet veroorzaakt worden.

Waarom Windows ME?

Ik heb Windows ME op m'n PC staan omdat je er iets meer mee kan en omdat het er iets beter uit ziet.

Voorbeeld: Bij Windows 98 moet je eerst drivers installeeren voordat je een USB-stick kan gebruiken. Bij Windows ME wordt de USB-stick vanzelf geinstalleerd.

Maar misschien is het beter dat ik toch Windows 98 installeer (er zijn veel mensen die zeggen dat Windows 98 stabieler is).

Ik hoor graag jullie reactie"s.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan