windows media bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnxxx

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2005
Hallo iedereen,
Ik heb een film gedownload.
Het is een windows media bestand maar de mediaplayer kan het niet afspelen.
Nou heb ik een aantal vragen.
1.Ik wil dit bestand eerst ondertitelen en daarna branden,hoe doe ik dat.
Ondertitelen met nandub gaat niet want die speelt het bestand ook niet af.
2.Moet ik het eerst omzetten zo ja, hoe.Verwijs me a.u.b. niet naar de bekende tutorials want daar vindt ik het ook niet.
Ik ben hier al 4 dagen mee bezig(ik heb nauwelijks geslapen) en word er moedeloos van!!
O ja, met nero branden kan ik niet want mijn dvdspeler speelt geen rombestanden af.
Wie wil mij hiermee helpen?
Een radeloze Johnxxx.

Hoi,

Als mediaplayer (die van microsoft zelf bedoel je toch) je bestand niet kan afpelen, zou het wel eens kunnen dat je bestand corrupt is.
+
Wat zijn rombestanden?

Mvg, James:)

Hallo, James007 teneerste bedankt voor je reactie. Oke, dus als ik een windows media bestand niet kan afspelen kan ik er niets mee. Of wel?
En rombestanden, zo noem ik ze omdat het bij nero dvdrom(iso) heet. Maar die herkent mijn dvdspeler niet.

Johnxxx.

Dus het is een wmv bestand? Als je het niet zeker weet, ga dan in de menubalk naar extra >> mapopties >> weergave >> extensies voor bekende bestandstypen verbergen (vinkje daar even weghalen, zet nadien voor de gemakkelijkheid even terug)
Nadat je het hebt weggehaald, kijk je even achter je bestand, wat daar achter staat.

Een minimum dat je met een videobestand zou moeten kunnen doen, is het afspelen. Als dingen niet afspelen, zou het kunnen dat er codecs ontbreken. Maar omdat dit een WMV bestand is, en het toch niet afspeelbaar is in de mediaplayer die door hetzelfde bedrijf (microsoft) ontwikkeld is, lijkt me dit niet erg aan een codec te liggen.

Wat nog een optie is, dat is dat het bestand corrupt is, of niet volledig gedownload, waardoor het einde ontbreekt, en waardoor je het ook niet kan afspelen. Dit kunnen we echter oplossen. We kunnen je video REDDEN. Dowload
dit bestand en installeer het. Dit is een video fixer.
Hiermee kan je je WMV-bestand afspeelbaar maken.

Als dit is gedaan zal je je bestand naar een ander formaat moeten zetten, want WMF is erg leuk en compact zolang je binnen windows blijft, maar je DVD-speler kan er (als je in DVD-ROM (ISO) mode brandt,) inderdaad niets mee.

Gebruik bijvoorbeeld BPS Video Converter om je wmv naar een avi te zetten, deze is ook nog redelijk compact en al wat algemener.
En dan verwijs ik naar een bekende tutorial.:p

Veel plezier ermee, SUCCES!:)

Groeten, James:thumb:

Oke james ik zal het proberen als het niet lukt meld ik me weer.

Bedankt,John.

Probleem is opgelost, alhoewel de bestanden niet afspeelbaar waren, is het gelukt er subtitles onder te krijgen en te branden op DVD. De methode die ik hierboven zei, was dan toch niet nodig. Raar maar waar.

Mvg, James

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan