Beste Helpmij'ers.
Sinds ik een iPhone en een Mac Mini heb begin ik steeds meer richting Apple te gaan,
in plaats van Windows. Ik overweeg dan ook één en ander.
Naast die Mac Mini heb ik hier ook een PC staan met een waarde van ongeveer 2000
euro. Ik kan deze aan iemand verkopen voor ruim die prijs. Ook mijn Mac Mini gaat dan
onder de hamer. Daarna zou ik dan een Mac Pro willen aanschaffen. Echter, ik ben een
goede gebruiker van FloppyDTV, welke in deze PC geplaatst zijn. Het is geen probleem
om deze TV-kaarten in een Mac Pro te plaatsen, en er bestaat ook prachtige software
voor.
Echter, beneden hebben we een Windows Media Center Extender. Via die Extender
kunnen wij de TV-opnames vanuit Windows Media Center bekijken. Het is mogelijk
om ook Windows te draaien op de Mac Pro, maar dan kunnen wij Windows Media
Center beneden alleen gebruiken wanneer ik op mijn Mac gebruik maak van Windows,
en niet van Mac OS X. Of is het mogelijk om via Bootcamp Windows en Mac OS X
werkelijk tegelijkertijd te gebruiken? En hoe zit het met de functionaliteit als ik Windows
virtueel zou installeren? Kan ik dan ook de TV-kaarten gebruiken, en de Extender koppelen?
Graag zou ik de stap willen maken, maar we willen ons Media Center niet kwijt. FrontRow
biedt, in combinatie met een Apple TV, helaas niet de mogelijkheden die Windows
Media Center biedt op het gebied van TV-opnames.
Sinds ik een iPhone en een Mac Mini heb begin ik steeds meer richting Apple te gaan,
in plaats van Windows. Ik overweeg dan ook één en ander.
Naast die Mac Mini heb ik hier ook een PC staan met een waarde van ongeveer 2000
euro. Ik kan deze aan iemand verkopen voor ruim die prijs. Ook mijn Mac Mini gaat dan
onder de hamer. Daarna zou ik dan een Mac Pro willen aanschaffen. Echter, ik ben een
goede gebruiker van FloppyDTV, welke in deze PC geplaatst zijn. Het is geen probleem
om deze TV-kaarten in een Mac Pro te plaatsen, en er bestaat ook prachtige software
voor.
Echter, beneden hebben we een Windows Media Center Extender. Via die Extender
kunnen wij de TV-opnames vanuit Windows Media Center bekijken. Het is mogelijk
om ook Windows te draaien op de Mac Pro, maar dan kunnen wij Windows Media
Center beneden alleen gebruiken wanneer ik op mijn Mac gebruik maak van Windows,
en niet van Mac OS X. Of is het mogelijk om via Bootcamp Windows en Mac OS X
werkelijk tegelijkertijd te gebruiken? En hoe zit het met de functionaliteit als ik Windows
virtueel zou installeren? Kan ik dan ook de TV-kaarten gebruiken, en de Extender koppelen?
Graag zou ik de stap willen maken, maar we willen ons Media Center niet kwijt. FrontRow
biedt, in combinatie met een Apple TV, helaas niet de mogelijkheden die Windows
Media Center biedt op het gebied van TV-opnames.