Windows Media Center kanalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvertJan

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2000
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
2021
Hallo allemaal,

Wie weet waar Windows de kanalen opslaat voor Windows Media Centre.
Ik heb met veel moeite deze een keer ingesteld en dus opgeslagen.
Nu wil ik een nieuwe installatie doen en dan die instellingen backuppen en weer terug zetten.
Wie kan mij helpen.

EvertJan

Hallo Evert jan. Ik ken de materie niet precies, maar wil je wel helpen om een begin te maken. Volgens deze link kun je radio stations wel opslaan. Het is een bericht van 2011. Maar wellicht heb je er wat aan. Zijn het Radio kanalen of TV kanalen Lees bericht 19.

[h=2]Lees 19. Radiostations opslaan[/h]Maakt u gebruik van de radio in Media Center, leest u dan even verder. Helaas kent Media Center geen mogelijkheid om uw zorgvuldig opgebouwde lijst met radiostations veilig te stellen, bijvoorbeeld voor situaties waarin u een nieuw Media Center-apparaat in gebruik neemt of de software opnieuw installeert. Spijtig, want u wordt zo gedwongen de radiolijst steeds opnieuw op te bouwen. Het register (Start, typ Regedit in het ingebouwde zoekvak en druk op Enter) biedt ook hier hulp: navigeer naar de sleutel HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Media Center \ Settings \ Radio \ presets, Klik met de rechtermuisknop op de ingang presets en kies Exporteren. Geef een geschikte bestandsnaam op en controleer in het vak Exportbereik of de optie Geselecteerde subsleutel is geactiveerd. Klik op Opslaan. U kunt het gemaakte REG-bestand in de toekomst gebruiken om uw lijst met favoriete radiozenders terug te zetten. Dubbelklik in dat geval op het REG-bestand om de lijst te importeren.

Lees meer via http://computertotaal.nl/overige-elektronica/windows-media-center-22229#3oUrmJr8xBhrDDcU.99

Misschien is er dan ook iets van TV \presets

Bron www.computertotaal.nl 2011

En misschien is dit iets.

http://www.windows-mediacenter.nl/

Laatst bewerkt:
Windows Media Centre

Manamana

Bedankt voor je reactie.
De links waren voor mij een openbaring.
Weet nu al veel meer over WMC.
Heb de kanalen gewoon weer handmatig toegevoegd.

Bedankt.

Hallo Evert Jan.

Tof om te horen en fijn dat je het leuk vind. :thumb: Jij ook bedankt voor de terugkoppeling. Succes verder. Groet manamana. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan