Windows media player 11 bestanden delen met Xbox lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suzazie

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2007
Beste lezer,

Al enkele weken heb ik een Xbox en het lukt me maar niet om mijn bestanden uit windows media player te delen met mijn xbox. Via Vuze kan ik bestanden wel bekijken, maar de verbinding daarvan is erg slecht. Het lijkt mij dus dat er wel een netwerk bestaat, toch? (ik gebruik trouwens een draadloze verbinding)

Het probleem met Windows Media player lijkt te zijn dat ik bestanden in zijn geheel niet kan delen. Via Library>More Options lijkt de knop om media te delen uit te staan. zie plaatje hieronder. Ik heb gezocht naar een oplossing op het net, maar ik kom er helaas niet uit.
optionsmediaplayer.jpg

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Suzazie

Beste Suzazie,

Ik kan poging wagen om je te helpen ,het is wel zo dat ik helemaal niks weet en heb geen Xbox gebruik de windows media player niet geen vuze en deel nooit iets via het netwerk.

Weet zelfs niet eens welk besturings systeem je heb.

Hoe vreemd dit meschien ook mag klinken maar vaak dan begin ik het pas leuk te vinden ,want nu moet ik namelijk gaan nadenken.
Dus corrigeer me als ik fout zit.

Denk dat je windows XP heb ,omdat in de screenshot de optie configure sharing staat en in windows 7 gaat alles via de homegroup.

Dat die optie configure sharing bij jou niet beschikbaar is.
Blijf ik hangen bij de gedachte dat er bij jou een service niet actief is.
Die zou kunnen herkennen dat er in het netwerk een apparaat is aangesloten.
En bedoel daarmee SSDP Discovery Service (Simple Service Discovery Protocol).
Dat een onderdeel is van UPnP (Universal Plug and Play).

En zou aan je willen vragen of je wil kijken of bij die service de startup op automatich staat ,en dus ook gestart is.

Die kan vinden door naar Start -> Control Panel -> Administrative Tools en dan service.

xphome24.jpg

xphome5.jpg

Je ziet hier de service "Universal Plug and Play Device Host" in het blauw ben er nog niet helemaal uit of hij echt nodig is ,maar zou hem wel aanzetten.
De service " SSDP Discovery Service" staat daar van iets hoger.

xphome6.jpg

Het zou het er dan uit moeten zien ,bij alle twee natuurlijk.

En start daarna je computer opnieuw op.

Ben benieuwd of ik het goed heb ,want kan me op het moment even niet anders bedenken.
Laat het maar horen.

Laatst bewerkt:
Allereerst heel erg bedankt dat je zo uitgebreid antwoord geeft en ik heb de universal plug and play aangezet de andere stond al goed. Echter heeft het helaas niet geholpen. Ik kan nog steeds niet delen in WMP11.

Zijn er misschien nog andere mogelijkheden?

Maar dat is dan heel graag gedaan Suzazie.
Dank je wel voor de waardering.

Er zijn minstens net mogelijkheden tot dat werkt.
Wat mij betreft gaan we gaan dan ook gewoon net zo lang door tot het werkt.

Er is nog een service ,Windows Media Player Network Sharing Service.
Normaal staat hij op manual ingesteld ,dat wil zeggen dat service word gestart als er om gevraagd word.
Wat zo eigenlijk goed zou moeten zijn ,maar heb nou daar mijn twijvels over.

Zou je deze service op automatich willen zetten ?

Dus weer naar Start -> Control Panel -> Administrative Tools en dan service.

0032xo.jpg

Daarna de computer weer opnieuw opstarten ,zodat alle service ook mee worden opgestart.

En laat het me maar weer horen.

Allereerst mijn excuses voor de late reactie en ten tweede nogmaals bedankt, maar helaas heeft ook dit niet gewerkt :(

Hmm ik heb helaas nog geen oplossing kunnen vinden voor het probleem. Iemand toevallig nog andere opties?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan