Windows Media player 9 weigert gedeeltelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

skuraeva

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Sorry, ben een leek en derhalve deze vraag. Alvast bedankt voor medewerking en eventuele oplossing(en.)

Situatie:
PC met OS Windows XP en mediaplayer 9. Alle software geupdated tot en met heden 30 juli 2009 inclusief alle SP's en standaard updates ook van aanverwante software op de PC.

Losse CD's en dvd's draaien heel goed zonder problemen. Beeld en geluid prima. Tot en met heden nog steeds zo.

Probleem:
Tot eind mei bezocht ik een site welke tevens voorzien was van muziek, die dmv ingebouwde player(op de website) te beluisteren was. Geen probleem. Alles verliep feilloos.
Vanaf juli kon ik echter niet meer de muziek in het geheel beluisteren op deze site.

Bij aanklikken van de startknop van de ingebouwde player, start de muziek doch eindigt meteen na circa 1/2 minuutje en breekt af. Ik kan daarna weer klikken op startknop en situatie herhaalt zich. Stopt dus na een 1/2 minuutje.

Ik heb de Windows media player vervangen door nr.10 en ik heb Klite codecs opnieuw geinstalled, doch resultaat blijft hetzelfde.

Ik heb daarna de Player 10 uitgeschakeld en Quicktime geinstalled en VLC player en ook hierbij hetzelfde resultaat.( In Config - software Gebruik van Microsoft uitgeschakeld en toegepast "andere".)

Ik heb daarna ten einde raad via systeem herstel alles teruggezet naar een herstelpunt ergens in april. Nog steeds echter hetzelfde resultaat, namelijk muziek die slechts deels afgespeeld wordt, als ik de bewuste site bezoek.

Ik heb ook deze bewuste site op diverse andere PC's met diverse andere internet verbindingen via andere providers bezocht en daar speelde de muziek wel feilloos op. (Zowel Player 9 alsmede 10 alsmede Quicktime en VLC players gebruikt.)
Op mijn androide mobieltje speelde deze site alles ook goed af.

Het probleem moet dus in mijn XP machine liggen.

Ik ben bang, dat ik hoogstwaarschijnlijk de PC moet gaan formatteren voor alle zekerheid.

Wie kan mij alstublieft helpen met een andere goede oplossing?

Nogmaals bij voorbaat hartelijk dank.

M vr gr/Skuraeva

Laatst bewerkt:
Hoi,

Als ik het goed begrijp, heb je dus een streamingprobleem. Heb je meerdere browsers? Probeer eens met Firefox of Chrome op dezelfde pc het filmpje af te spelen, dan weten we meteen of het aan je browser (Internet Explorer) ligt, of aan de pc.

(Ik ga er even vanuit dat je IE gebruikt.)

Dank voor tip.:thumb:

Ga straks proberen met andere browsers. Wilde eerlijk gezegd gisteren er al aan beginnen met chrome, doch was het een beetje zat al dat gedoe:(

Kom in elk geval erop terug met eventueel goed/niet goed resultaat.

Heb nu alle gangbare browsers uitgeprobeerd: Mozilla, Saphari, The World Browser en Chrome. Alle bijbehorende plugins geinstalled.

Jammer, maar resultaat is nog steeds hetzelfde, namelijk bij afspelen van een geluidsfragment stopt de speler na 1/2 minuutje ongeveer.

Iemand nog een idee, graag.:(

Het probleem is opgelost en hierbij datgene wat ik gedaan heb.
Misschien, dat anderen er eventueel ook iets aan hebben.

De PC teruggezet naar IE7 met Windows player 9.
Alle cookies verwijderd. Alle historie verwijderd.
Broken links en eventuele andere rariteiten verwijderd dmv welbekende cleaners etc.
In extra internet options, de beveiliging op laag niveau gezet.

De bewuste site opgestart (waar dit probleem zich voordeed) en de muziek is weer volledig te beluisteren.:D

Met dank aan James007 voor meedenken.:thumb:

Gr/S

Oei, sorry dat ik niet meer gereageerd heb. Soms ben ik een beetje te haastig met mailtjes lezen. :o

Fijn dat het is opgelost! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan