Windows media player cd titel geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

leeuwin25

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2013
Berichten
5
Ik heb enkele cd's geript, kreeg telkens: titel onbekend, heb met zorg nummers namen gegeven, maar toen ik wilde branden stonden alle nummers van 3 cd's onder elkaar zonder namen en wist ik niet meer welke nummers ik op de afspeellijst moest zetten. Hoe kan ik de geripte cd een titel geven, of hoe kan ik een titelhoes plakken? Bij voorbaat dank voor uw antwoord
Leeuwin25
 
Met Audiograbber kun je de freedb.org database eraan koppelen. A.h.v. van die database geeft Audiograbber dan meteen de juiste MP3 tags mee (die worden IN het bestand zelf opgeslagen, zoals album, tracknummer, artiest, album etc.)
Ook de bestandsnaam XXX.mp3 kun je (o.b.v. die freedb.org informatie) laten aanmaken in een zeker format, bijv. tracknummer - titel - artiest - album

Achteraf kun je die MP3 tags in de MP3 bestanden laten zetten m.b.v. (bijv.) MP3tag

Stel dat je de MP3 een bestandsnaam gegeven hebt in deze vorm: 01 Do What's Good For Me - 2 Unlimited - Hits Unlimited
dan kun je in MP3tag het bestand (of de bestanden) selecteren, erop rechtsklikken en kiezen voor Converteren -> Bestandsnaam - Tag -> %track %title - %artist% - %album%
en dan worden de MP3 tags gevuld met het juiste tracknummer, titel, artiestennaam en albumnaam die zijn afgeleid van de bestandsnaam.

Andersom kan ook: Stel je hebt wel goed mp3 tags, maar bestandsnaam is onduidelijk, dan kun je via erop rechtsklikken -> Tag - Bestandsnaam een format aangeven zoals je de bestandsnaam wilt hebben, o.b.v. de mp3 tags.

Tijs.
 
@leeuwin25: Waar is je terugmelding?

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan