Windows Media Player Downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richard122

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2008
Een tijdje geleden deed mijn WMP het opeens niet... Bij nader inzien kan het gelegen hebben aan mijn jscript.dll, want die doet nu opeens vaker moeilijk, maar toen wilde ik hem ff opnieuw installeren... WMP stond niet bij mij in de lijst van geinstalleerde programma's. Ik heb totaal geen idee meer wat ik toen had gedaan. Ik zie mezelf er nog wel voor aan om wat mappen te hebben verwijderd in Programfiles, niet slim:P Maar dat weet ik niet zeker.

Het lukte allemaal niet, maar nu moet het lukken. Ik ben naar de site van microsoft gegaan en daar wilde ik WMP12 downloaden. Daar geven ze een paar links om de vorige versies te downloaden, maar wil ik 12 downloaden, moet ik Windows 7 downloaden/kopen:P Dat is dus geen optie...

Verder heb ik ff in de WMP mappen in program files gekeken en daar op de setup geklikt, maar hij zegt dat er een nieuwere versie op mijn computer is geinstalleerd en dat ik deze setup dus niet kan gebruiken... Dat heb ik in beide mappen in Program files en Program files (x86). Als ik echter naar de bestandslocatie ga van het WMP-icoontje in mijn werkbalk, die ik altijd heb gebruikt(en dus van de meest recente versie op mijn computer moet zijn), kom ik terecht in de map, waar een setup in staat, die blijkbaar te oud is...

Kort gezegd: ik heb geen idee meer wat ik moet doen:P Ik kan het niet herstellen, ik kan het niet opnieuw downloaden... Ik kan het niet eens verwijderen:P Ik kan wel een Uninstallfile vinden, maar daarin staat alleen de tekst voor de echte Uninstallfile(tekst als: Uninstall complete).

Hoi,
WMP 12 werkt idd alleen op Win 7. Geef dus ff aan welk OS je hebt en welke versie van mediaplayer je hebt gehad.

Windows 7 Ultimate en het is WMP 12(zit standaard in Windows 7) en als ik de setup start zegt ie dat ik 12.0.7600.16667 geinstalleerd heb, maar mijn snelkoppeling wijst terug naar versie 12.0.7600.16358.

Mocht je op zoek zijn naar Media Player 11 (voor XP), dan hier te downloaden.

EDIT: Ik zie nu dat je versie 12 niet kunt downloaden, omdat je blijkbaar een illegale versie van Windows 7 gebruikt. Daarmee houden voor mij de opties op.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat heb ik al geprobeerd, maar ook dan zegt ie dat ik die setup niet kan gebruiken, omdat ik een recentere versie van WMP (versie 12 dus) op mijn computer heb staan... Als ik die maar kon verwijderen...

elk bestandje van windows media player verwijderen, en dan opnieuw proberen.

Hmm, ik kan alles verwijderen behalve het bestand wmpnetwk... Hij zegt dat het bestand geopend is in Windows Media Player Network Sharing Service. Ik zou dit wel willen afsluiten, maar ik krijg het niet voor elkaar... Als ik in task manager kijk bij services, kan ik de service niet stoppen, omdat ik geen toegang krijg. Met command prompt lukt het ook al niet.

windowstoets + r
typ
services.msc
enter
schakel daar de service uit.

Ow mooi, hij deed het al na het opnieuw opstarten:) Alleen nu heb ik alle bestanden verwijderd en zelfs een flink aantal dll-bestanden, maar nog steeds zegt ie dat er een nieuwere versie is geinstalleerd. Waar zouden nog meer WMP-bestanden kunnen staan? Ik heb zo goed als alles al gehad: system 32, SysWOW 64, Program files, Program files (x86)... Ow, ondertussen heb ik nog bestanden gevonden in Windows\winsxs en Windows\assembly. Ik heb er nou ff geen tijd voor om die te verwijderen nou, dat zal ik nog wel proberen binnenkort, maar de rest heb ik allemaal verwijderd en het lukt nog steeds niet.

Zo een paar suggesties: Google eens op: repair windows media player 12
Er komen dan voldoende suggesties boven water. Overigens ga ik er dan wel vanuit dat je de installatie-DVD van Windows 7 bij de hand hebt.

Enkele links die daaruit naar voren kwamen met suggesties die mogelijk zouden werken/helpen. Begin met de eerste, want die gaat echt over verwijderen en herinstalleren WMP12 en kijk van daaruit of nog meer links gevolgd moeten worden:
deze
deze
deze

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan