windows media player FOUT

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpvdh

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2013
Er is iets mis met mijn windows mediaplayer.
Ik kan niet twee verschillende bestandsformaten achter elkaar starten.
Hij geeft dan een foutmelding: Uitvoeren van server is mislukt.

Ik heb helemaal geen server. Ik wil gewoon vanaf mijn harde schijf (D) mediabestanden afspelen.
Als ik CTRL+ALT+DEL doe; voor 'Taakbeheer starten' kies zie ik altijd:

DEFAULT IME staan.
Zie plaatje default_IME.JPG

Ik gebruik Windows 7.
Opnieuw installeren heeft geen zin gehad.

Meer systeeminfo: systeem.JPG

Wat voor bestanden probeer je af te spelen?
Waar je naar kan kijken, of je alle updates hebt geinstalleerd van windows.
Je audio drivers updaten en als het om een videobestand gaat kan je de videokaart drivers ook nog updaten.

Als je googled op "default ime server execution failed" zie je dat sommige mensen het oplossen door alles te updaten vandaar dat ik het aangeef.

Als je meerdere hardeschijven hebt in je pc test het dan ook een uit om het bestand van daar te spelen.
Kan je bijvoorbeeld wel met vlc media player het bestand wel afspelen?
Zo ja dan mis je waarschijlijk bepaalde codecs om het bestand af te spelen.

Dan kan je altijd nog een codec pack downloaden maar als vlc media player het afspeelt zou ik toch voor die als videoplayer gaan.

Ik denk toch dat het wel handig om te weten wat voor bestanden je probeert af te spelen.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Probeer het volgende:
Simply to go Start > Run (or hold down the Windows Key and press R) and type in the following:

msdt.exe -id WindowsMediaPlayerConfigurationDiagnostic

Press enter and follow the prompts to reset WMP.
Wellicht heb je aan deze uitleg IME (Eng) nog wat.
Ik heb helemaal geen server.
In dit geval wordt de schijf als server gezien.
Als het niet helpt horen we wel weer.

Laatst bewerkt:
@aloew, thanks. Het komt voor vanaf elke schijf. Ook vanaf mijn netwerkschijven. Het ontstaat als ik eerst (bijvoorbeeld) een mp3 afspeel. Vervolgens een mp4. Of een .avi en dan een mp3. Of een .wav en dan een avi. etc. Ik heb me suf gecodect en geupdate, dat is het niet. Helaas.

@Mik Zjegger, dank voor je reactie. Ik heb gedaan wat je zegt en hij lijkt een fout te vinden. Ondanks dat de automatisch herstellen optie aanstaat, ik het als admin heb uitgevoerd meldt hij mij dat hij een mogelijk probleem heeft gevonden. Maar niet hoe dat is op te lossen. Weet jij dat wel????? Graag. Picture: WMP_voltooid.JPG

Hi Mik,

De info gedetailleerd: geavanceerdman.jpg

De opties aangegeven met een linkje geklikt, geen vervolg actie aan gekoppeld.

Laatst bewerkt:
Super bedankt voor het (mee)zoeken. Ik had deze fix niet gevonden. Hij heeft een probleem geconstateerd en opgelost. Maar het probleem blijft. Helaas....

Dan hoop ik dat nog iemand anders ideeën voor je heeft. :o
Wat mezelf is overkomen is het volgende: (misschien heb er wat aan in je zoektocht naar het probleem).
Ik heb 2 pc's en 2 smart tv's aangesloten op een ubee EVW3200 modem/router van Ziggo en daarachter nog een netgear 8 poorts switch.
Ik streamde mijn muziek van mijn pc via WMP naar de smart tv en dat ging prima.
Totdat Ziggo begon met werkzaamheden 's nachts i.v.m. die wifi hotspots, toen kon dat in ene niet meer.
Ik heb allerlei truuks geprobeerd tot een harde reset van het modem aan toe(firewall modem uitgeschakeld alhoewel die alleen de wan-zijde bewaakt) en allerlei windows-truukjes niets hielp, "het apparaat reageert niet" en "server niet gevonden) kreeg ik als foutmelding.
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb de comodo firewall gedeïnstalleerd die ik al jaren gebruikte (die had ik al eens uitgeschakeld) en de ingebouwde firewall van Windows ingeschakeld (die ik al jaren uitgeschakeld had).
En zie het wonder is geschied alles draait weer, (ik heb wel alle apparaten nu op de switch aangesloten).
Al met al ben ik er zowat 2 weken mee bezig geweest maar ik heb nog steeds geen logische verklaring ervoor. :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan