Windows Media Player; geen codecs?

Status
Niet open voor verdere reacties.

d0mzy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Hoi,

Ik heb laatst een windows media player erop gegooit.
Of die zat er standaard op, weet niet meer.

In ieder geval; bij sommige videos kan hij geen codecs vinden dus ook niet afspelen. Het gaat vaak om .avi bestanden, maar soms ook andere bestanden.

En dan nog een probleem, ik krijg soms een melding dat ik moet upgraden naar versie 11 maar die set-up doet het dan weer niet.

En sorry als ik het in een verkeerde forum heb gegooit, ik kon die bij deze niet vinden.

Alvast bedankt,

d0mzy

Je kan proberen om deze Windows Media Player van je computer te verwijderen, en de nieuwe te installeren van Windows Media. Avi bestanden zou hij gewoon moeten afspelen, voor missende codecs kun je terecht op WMplugin

Installeer K-lite Full maar. Hier in zitten de meest gebruikte codecs.

BTW Hij speelt ook al geen .mpg meer af, hoewel ik (dacht ik) net nog een codec hiervoor heb gedownload en geïnstalleerd.

Gewoon het vertrouwde gebruiken???

K-lite (of eventueel ffdshow) codec pack zorgen ervoor dat je juist je vertrouwde Windows Mediaplayer kunt blijven gebruiken.

Kortom...

By the way...tís toch geen Vista Home Basic??? Die laat ons namelijk behoorlijk in de steek bij vooral mpeg bestanden.

Gewoon het vertrouwde gebruiken???

K-lite (of eventueel ffdshow) codec pack zorgen ervoor dat je juist je vertrouwde Windows Mediaplayer kunt blijven gebruiken.

Kortom...

By the way...tís toch geen Vista Home Basic??? Die laat ons namelijk behoorlijk in de steek bij vooral mpeg bestanden.

Gewoon de oude vertrouwde XP. Waar kan ik K-Lite codec pack vinden? +instructies?

jah ik zou ook gewoon klite codec pack aangeraden hebben...

is je probleem daarmee al opgelost?

Waarom heb je het niet gedaan ?

Waarom heb je het niet gedaan ?

waarom?
omdat er mij iemand te snel af was :P
en ik dit topic nog niet had gezien :D

Ik zei dit gewoon omdat de TS er precies nogal tegen was, maar klite codecs nemen helemaal niet zoveel schijfruimte in en zijn het meest gewilde codec pack op het net voor zover ik weet :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan