windows media player in html

Status
Niet open voor verdere reacties.

geenID

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2009
hallo, hier een uitleg;

1. Ik ben bezig met een eigen website voor muziek.
2. Als je op "index.html" drukt, krijg je recht een menu te zien van allemaal rappers.
3. Ik heb nu dat als je bijv op rapper "Antonie" drukt, komt er een tabel met allemaal liedjes van hem.
4. Het is de bedoeling, dat als je op één van zijn liedjes klikt, dat er in dezelfde pagina een muziekspeler (bijv windows media player) wordt geopend, en dat dit liedje dan automatisch afspeelt.

Laatst bewerkt:
Zoiets als dit? Dat werkt met Flash i.p.v. WMP maar het werkt wel. Hou er trouwens wel rekening mee dat wat jij wilt doen het auteursrecht van de rapperts schendt, je hebt dus kans dat je Brein e.d. op je dak krijgt.

Overigens kan het nog veel eenvoudiger door HTML5 te gebruiken (zie o.a. hier) maar omdat ze bij MS niet zo snel zijn zullen gebruikers van IE moeten wachten tot IE9 tot het kunnen gebruiken.

EDIT: wat je ook kunt doen is kijken of die clips op youtube te vinden zijn, sommige mensen hebben daar geen probleem mee. Je kunt daar dan de insluitcode vandaan halen en het youtube filmpje simpelweg op je site zetten.

Laatst bewerkt:
je hebt idd gelijk, ik zal de muziek niet gebruiken. Ik gebruik wel mijn eigen youtube account om te linken naar muziek via mijn site.
Het is zo ongeveer gelukt, maar kwam een hele andere fout tegen:
Namelijk als je "fotoalbum.html" in firefox opent, staan de foto's niet meer netjes naast elkaar in een tabel, maar ze staan slordig onder elkaar... Wie weet hier een oplossing voor?

Namelijk als je "fotoalbum.html" in firefox opent, staan de foto's niet meer netjes naast elkaar in een tabel, maar ze staan slordig onder elkaar... Wie weet hier een oplossing voor?
Die foto's staan niet in een tabel maar in een image map, een techniek waar ik eerlijk gezegd geen ervaring mee heb. Ik zou je dan ook niet zo snel kunnen vertellen waarom het er in FF anders uitziet. Waar ben je de site mee aan het bouwen eigenlijk? Het is een beetje een rare techniek om te gebruiken voor een galerij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan