Windows Media Player kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met uw gelui

Status
Niet open voor verdere reacties.

elientje

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2006
Hoi,
Ik heb een probleem met mn computer.. Geen geluid, niet via boxen of oordopjes. " Windows Media Player kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met uw geluidsapparaat is geconstateerd. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet op de juiste wijze."Ik heb al een beetje rondgekeken op dit soort sites, mensen die hetzelfde soort probleem hebben. Heb al wel everest gedownload en bij geluidskaart (waar t volgens die sites aan ligt) staat intel 82801EB ICH5, AC 97 AudioController. Maar ja.. wat moet ik met die info? Waar haal ik dat vandaan? Please somebody help me.. ik kan niet zonder muziek!! :(
Groetjes Eline

Begin eerst een ste kijken in Configurtiescherm, Systeem, Hardware, Apparaatbeheer.
Kijk vooral bij Besturing voor geluid, video en spelletjes. Geen rode of gele icoontjes?
Ergens anders in Apparaatbeher een geel of rood icoontje?

Kijk in Everest bij Multimedia en dan achter Windows Audio en achter PCI / PnP, wat staat daar precies?
Tot slot, ik dacht Computer, moederbord, moederbordnaam. Welke naam staat daar?

Hoi,
Er staat inderdaad een geel icoontje, een geel vraagtekentje met daarachter 'overige apparaten'. Daaronder staat 'Multimedia - audiocontroller'.. dat heb ik aangeklikt en daar stond vervolgens...
De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)
Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.

Heb ik dus geprobeerd dit opnieuw te installeren, maar dit lukt niet. Daar heb ik een installatiemedium voor nodig (bijvoorbeeld een Cd-rom) of ik moet de locatie weten waar zich de juiste installatiesoftware bevindt.
Achter Windowsmedia staat niks en achter pci - pnp:

BrookTree Bt878 Video Capture Device - Audio Section PCI
Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3] PCI

Moederbordnaam: Foxconn 865A01-G/865M01-G / QDI P4I865GA/GMA
Ik hoop dat je wat kunt met deze informatie, bij voorbaat dank voor je hulp.
Groetjes Eline:)

Je moederbord zie je hier.
Als je ooit de drivers van je moederbord nog eens nodig hebt: die staan hier.
Maar de audio-drivers moeten we halen bij Realtek Semiconductors Ltd.
Kies de bovenste A3.95. Als de download klaar is, dubbelklik je op de exe-file. Volg verder de aanwijzingen op het sccherm.

Helemaal rechts staan dunne kolommen met "Go". Daarop moet je klikken.

Ja helaas, er wordt werelwijd gedownload, Realtek zit in nogal wat systemen.

Ik ben blij voor je! :thumb: Wil je nog wel de vraag op opgelost zetten hier rechtsonder? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan