Windows Media Player loopt telkens vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Als ik muziek afspeel met Windows Media Player, en van nummer wil veranderen, of eigenlijk ook maar iets doe, dan loopt Windows Media Player vast.
Het maakt niet uit of ik alle nummers uit 1 map afspeel, of een paar.

Maar het vreemde is, als ik ze afspeel van mijn extern harde schijf, werkt het wel gewoon perfect..
Het is allemaal gewoon NTFS, daar heb ik al naar gekeken...

Hallo Ramshield, Probeer deze eens, dus de indexering van Windows opnieuw in te stellen? Ga hiervoor naar Start, typ index en klik op Indexeringsopties.
Ga dan naar Geavanceerd en klik op Opnieuw samenstellen. Laat maar weten of het gaat.

Ha, het heeft nog gewerkt ook... Hoe komt dat? Want wat heeft indexeren met Windows Media Player te maken?

He ramshield, fijn dat het heeft gewerkt en nog beter het loopt niet meer vast. Dit is een van de vele redenen waarom. Klikje. Dit is een FAQ. En graag gedaan.

Daar staat in:

De index dient om het opzoeken van bestanden aanzienlijk te versnellen. Wanneer u een bestandsnaam of bestandseigenschap opzoekt, wordt niet de volledige vaste schijf maar alleen de Windows-index afgezocht, waardoor de meeste resultaten oneindig veel sneller worden weergegeven dan bij zoekacties zonder de index.

Maar ik zoek niks, ik speel alleen een nummer af, en het indexeren versnelt het zoeken naar bestanden, als ik muziek afspeel zoek ik niet, dus ik snap het nog niet helemaal...

Kennelijk is er iets niet goed geweest in de bibliotheek. Zelf heb ik lange tijd geleden documenten, video's, muziek en afbeeldingen opnieuw geindexeerd, omdat ik ook niet zo snel iets kon vinden en me vaak dus rot zocht. Maar verder heb ik er dus niet een verklaring voor waarom dit dan wel zo werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan