windows media player speelt geen mkv

Status
Niet open voor verdere reacties.

robdgekke1

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2010
hallo

ik heb al een tijdje het probleem dat windows media player geen mkv meer afspeeld!
ik heb de codec al her instaleerd en windows media player ook maar niks helpt!
ik gebruik de codec k-lite en windows media player 12!

Met vriendelijke groet Robin

Ps: ik wil gtraag een oplossingn voor dat probleem en niet als andwoord gebruik een andere player!!!

Laatst bewerkt:
Ja oke begrepen.

Je hebt een snelle PC, dus het afspelen van MKV zou geen problemen mogen opleveren. Maar het haperen kan wel twee oorzaken hebben:
(1) Je PC is niet snel genoeg om de MKV in real-time te decoderen of .....
(2) je videokaart kan de PC niet bijbenen.
Als je 'Full HD' in de allerhoogste resolutie wilt kunnen bekijken, dan is een rappe videokaart geen luxe. Verder moet je eens kijken wat verschillende afspeelprogramma's doen, want dat kan ook serieus verschil uitmaken. Probeer ook eens een paar andere MKV-bestanden, want de mate van compressie kan ook een rol spelen. Waarbij overkoepelend opgemerkt dat 'Full HD' enorm veel vergt van de processor en de videokaart!

Ja oke begrepen.

Je hebt een snelle PC, dus het afspelen van MKV zou geen problemen mogen opleveren. Maar het haperen kan wel twee oorzaken hebben:
(1) Je PC is niet snel genoeg om de MKV in real-time te decoderen of .....
(2) je videokaart kan de PC niet bijbenen.
Als je 'Full HD' in de allerhoogste resolutie wilt kunnen bekijken, dan is een rappe videokaart geen luxe. Verder moet je eens kijken wat verschillende afspeelprogramma's doen, want dat kan ook serieus verschil uitmaken. Probeer ook eens een paar andere MKV-bestanden, want de mate van compressie kan ook een rol spelen. Waarbij overkoepelend opgemerkt dat 'Full HD' enorm veel vergt van de processor en de videokaart!
hallo
sorry voor het late reageren maar een traage laptop kan het niet zijn mijn laptop is pas 3 maanden oud en is een asus k53sc! Dus het zou met gemak alles coderen zelfs in full hd!

Oh dat geeft helemaal niets het is nooit te laat rob. Nog een keer proberen te helpen want daar zijn we tenslotte voor op het forum. Ja soms lukt het niet altijd natuurlijk om iemand uit de nood te helpen. Doe m'n best.
Komt ie dit is wat ik erover vond. Ik zelf heb geen ervaring mt MKV.
Windows Media Player 12 ondersteunt niet het populaire bestandsformaat mkv. Om deze bestanden toch te kunnen bekijken is het installeren van een mkv-splitter noodzakelijk. De splitter zorgt er voor dat de video en de audio in de mkv-bestandscontainer naar de juiste decoders wordt gestuurd.

http://www.dvscene.nl/video/mkv-afspelen-in-windows-7/Mkv-in-Media-Player-12.html

Groet Manamana. ;)

Oh dat geeft helemaal niets het is nooit te laat rob. Nog een keer proberen te helpen want daar zijn we tenslotte voor op het forum. Ja soms lukt het niet altijd natuurlijk om iemand uit de nood te helpen. Doe m'n best.
Komt ie dit is wat ik erover vond. Ik zelf heb geen ervaring mt MKV.
Windows Media Player 12 ondersteunt niet het populaire bestandsformaat mkv. Om deze bestanden toch te kunnen bekijken is het installeren van een mkv-splitter noodzakelijk. De splitter zorgt er voor dat de video en de audio in de mkv-bestandscontainer naar de juiste decoders wordt gestuurd.

http://www.dvscene.nl/video/mkv-afspelen-in-windows-7/Mkv-in-Media-Player-12.html

Groet Manamana. ;)

thanks maar helaas die splitter waar u het over heeft zit al in de k-lite pack! Groet robin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan