Windows Media Player speelt sommige film niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessica100

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2007
Berichten
3
W.s. is deze vraag al meerdere malen gesteld, ik heb al gezocht op dit forum maar kan niet het juiste antwoord vinden.
Windows Media Player speelt sommige film niet af, dat geld ook voor andere media players.

'Windows Media Player cannot play the file. The Player might not support the file type or might not support the codec that was used to compress the file'.

Het gaat om een avi bestand.
Wat doe ik fout?
 
Waarschijnlijk gaat het hier om een DIVX-film, daarvoor heb je de DIVX-codec nodig.

o.a. hier te vinden.
 
Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb al het een en ander geprobeerd waar onder dat gene gedownload wat jij nu opgeeft. En dan? Want hij doet het nog steeds niet... Ik heb de ballen verstand van computers :(
 
Op elke vraag een antwoord!

Waarschijnlijk is deze vraag al meerdere malen gesteld, ik heb al gezocht op dit forum maar kan niet het juiste antwoord vinden.
Windows Media Player speelt sommige film niet af, dat geld ook voor andere media players.

'Windows Media Player cannot play the file. The Player might not support the file type or might not support the codec that was used to compress the file'.

Het gaat om een avi bestand.
Wat doe ik fout?


Het lijkt erop dat je de codec mist of dat je meerdere codecs tegelijk hebt geinstalleerd.
Zo jah, altijd even schone lei trekken en die codecs er ALLEMAAL afschoppen van je pc.
(Meestal krijg je deze foutmelding bij .avi video bestanden).
We gaan opnieuw beginnen, altijd makkelijker want dan weet je wat je hebt en niet.
Je moet de codecs deinstalleren (via start>configuratiescherm>software), maar er staan altijd wel wat mappen nog in program files na de deinstallatie. verwijder ook die.
Je moet dan ook de codecs uit het registry verwijderen, mochten die er nog in staan.
Ik kan het wel gaan uitleggen, maar even een treath gevonden...
http://support.microsoft.com/kb/142731
Als je dit hebt gedaan, herstart.


gedaan? schone lei? zou je denken, ga er nog maar even overheen met SMITFRAUDFIX.exe. Dan typ je optie 1 (search), laten uitwerken. typ als ie klaar is optie 2 (clean) en dan gaat ie het echte werk doen om je registry op te schonen. tussentijds vraagt ie om je registry te cleanen, typ dan Y (Yes/No optie).
afwachten, opnieuw opstarten. Als je dat hebt gedaan is je pc gelijk ook een stukje sneller, werkt altijd bij mij lol!

Nu moet je alleen even de codecs opnieuw te installeren,
http://dutch.ircfast.com/lv/group/view/kl25831/K-Lite_Codec_Pack_Full.htm
K-Lite Codec Pack Full 3.5.3
En dan opnieuw opstarten, kijken of ie het doet. Dan pas weer posten lol.


Hiernaast heb ik een leuk programma die vrijwel elk formaat afspeelt.
BSplayer PRO, je kan hiermee ook de ondertitels voor dvd's toepassen en/of bewerken.
verkrijgbaar via www.deze niet.com.

succes.

met vriendelijke groet,
NME4U
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien heb je een converter waarmee je de bestanden in .wmv extensie kan converteren? :p

Waves,
Cas
 
@ jessica: Hoe staat het met het afspelen? lukt het nu al?
 
Ik heb hetzelfde probleem, maar bij mij ligt het niet aan de codec.
Ik heb een afbeelding bij gevoegd van de foutmelding.
Als ik op het web ga geraak ik er alles behalve wijs uit.
Wat zou het probleem bij mij kunnen zijn?

Alvast bedankt

Ohja, het gaat over *.mpg files.
 

Bijlagen

  • fout windows media player.JPG
    fout windows media player.JPG
    12,5 KB · Weergaven: 92
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan