windows media player vindt geen cd speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.ploegstra

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Als ik muziek op een cd branden wil via windows media player komt de opmerking
"geen CD of DVD brander gevonden". Druk op F5 om Windows Media Player te vernieuwen.
Het afspelen van een cd rom gaat wel goed via WMP.

Wie kan mij helpen

geen oplossing

ik dacht dat het met een verouderde brander van doen had (van lite-on, en niet erkend door WIndows), maar de splinternieuwe van Benq werkt ook niet. Dat helpt dus in ieder geval niet!
wie helpt?

wm player werkt niet

weet echt niemand een oplossing voor dit probleem?
inmiddels zie ik dat ook mijn Creative Player geen brander kan vinden. Met Roxio kan ik wel branden.
Wat te doen?

oh wmp eraf gooien via start > instellingen > configuratiescherm > software > wmp selecteer > knop verwijderen. opnieuw installeren via windows update:thumb:

Laatst bewerkt:
dat had ik al eens geprobeerd, maar werkte niet! en dat verklaart ook niet waarom ook Creative Player mijn oude Liteon en nieuwe Benq brander niet vindt, toch?

ik weet het niet misschien een virusje of zo kan vanaales zijn maar roxio doet het nog:thumb:

het probleem deed zich voor meteen vanaf de nieuwe installatie van Windows XP met service pack 2, daarvoor deed alles het nog OK.

opgeven maar die mediaplayer / creative brandfuncties? :(

h.ploegstra zei:
Als ik muziek op een cd branden wil via windows media player komt de opmerking
"geen CD of DVD brander gevonden". Druk op F5 om Windows Media Player te vernieuwen.
Het afspelen van een cd rom gaat wel goed via WMP.

Wie kan mij helpen

Staat er in de opties van WMP bij apparaten wel de speler vermeld als zijnde brander?
Ook in appaatbeheer gekeken of deze goed vermeld wordt, en neit allen als cdrom, maar onder naam?

Lange Pier zei:
Staat er in de opties van WMP bij apparaten wel de speler vermeld als zijnde brander?

Nee, dat wil zeggen, hij blijft zoeken naar apparaten maar vermeldt er geen... (melding "searching devices...." blijt aan)

Ook in appaatbeheer gekeken of deze goed vermeld wordt, en neit allen als cdrom, maar onder naam?

De naam van de Liteon en de BenQ staat wel bovenaan bij 'properties'. Dan het rijtje

- device type: DVD/CDROM drives
- manufacturen: standard CDRom drives

De troubelshooter vermeldt de optie van het opnemen helemaal niet, alleen het afspelen (wat wel werkt).

????

En hoe staan ze dan bij apparaatbeer van windows zelf? want daar haalt WMP zijn info vandaan.

Eventueel daar de primare of secundaire controller deinstalleren, afhankelijk waar de schijver(s) aanhang(t)(en), bij de ide ata /atapi contollers.

Lange Pier zei:
En hoe staan ze dan bij apparaatbeer van windows zelf? want daar haalt
WMP zijn info vandaan.

Ik dacht dat ik dat al gevoncen had, waar moet ik dan zoeken?!?

Eventueel daar de primare of secundaire controller deinstalleren, afhankelijk waar de schijver(s) aanhang(t)(en), bij de ide ata /atapi contollers.

In de apparaaatbeheer {sounds and audio devices} kan ik zoiets niet vinden. Is dat niet iets wat je in de BIOS moet doen?

B

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan