windows media player werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter tikus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tikus

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2003
Hallo,

Mijn windows media player werkt niet meer; zowel van de DVD-speler als van een opgeslagen filmbestand krijg ik alleen een zwart schermpje met de melding dat bestand wordt opgehaald. Dan wordt ook alles geblokkeerd en moet ik de computer geforceerd uitmaken.
Een Herstel naar eerdere toestanden geeft geen resultaat gehad.

Hoe kom ik hier uit?

Alvast bedankt

Indien W7 NL: link naar dezelfde instructie, maar dan voor de NL versie van W7.

Tijs.

Helaas ... geen resultaat.

Meerdere suggesties zeer welkom.

Verwijder WMPlayer eens op de volgende manier:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> appwiz.cpl -> klik op "Windows onderdelen in- of uitschakelen"
Klik de sectie Mediaonderdelen open, en vink Windows Media Player daar uit, en klik op OK
Doe daarna weer hetzelfde als boven, maar vink Windows Media Player weer aan, en klik op OK.

Mogelijk komt het programma dan in een werkende vorm op je computer terug.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank voor de reactie.

Helaas ... geen resultaat.
"Windows onderdelen in- of uitschakelen" ook te vinden bij Configuratiescherm "Programma's en onderdelen".
Icoontje van WMP onder in de taakbalk nu ook verdwenen

Andere suggesties?

Dan maar eens wat meer informatie geven:
a. Werkt het wel bij audio, zoals MP3 bestanden etc.?
b. Je praat over DVD-speler. Wat staat daar op? Is dat een DATA dvd of een video dvd? Test zowiezo eens met een eerlijk aangeschafte video dvd met een speelfilm erop.
c. Al getest met andere video-formaten? .AVI, .MPG, .MPEG, .mp4 etc.? Zijn er bepaalde types video-formaten waar het niet mee lukt maar met andere wel?

Tijs.

Hallo Tijs,

Audio bestanden MP3 en WAV worden zonder problemen weergegeven.
Als ik echter op een film dubbelklik (MPEG) of een video DVD in de DVD-speler probeer af te spelen, verschijnt een klein zwart WMP-scherm en wordt alles geblokkeerd. Zelfs sluiten via het kruisje wordt pas na enkele tientallen minuten gehonoreerd. Alles zit muurvast, ook ctrl+alt+del en afsluiten gaat pas na heel lange tijd.

Enig idee?

Vr. gr.

Ik zou denken aan een foutief/slechtwerkend codec pack die je mogelijk geïnstalleerd hebt.
Heb je (een of meerdere) codec packs geïnstalleerd staan op je computer/laptop? En zo ja, welke dan?

Tijs.

Heb bij mijn weten geen codec pack geïnstalleerd, of het moet via een huisgenoot er in geslopen zijn.

Vr. gr.

Dan heb ik zo snel geen zinvolle onderzoekstips. Wél kun je (ipv. Windows Media Player) een andere speler gebruiken, zoals (aanbevolen) VLC Media Player

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan