Windows Media Player wil geen MP3 afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

obbe

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2002
Berichten
11
-probleem met wmplayer bij het afspelen van MP3-
na opstart PC speelt de wmp een MP3 normaal af en springt automatisch over na het volgende nummer, zover geen probleem dus.
als ik echter met de muis (in de bieb) een ander nummer selecteer (dubbelklik) gaat het fout, krijg dan een meldingsschermpje "in wmplayer.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten" (ik kan geen foutmelding ontdekken) en vanaf dat moment blijft deze fout komen bij het aanklikken of starten van een MP3.

Ik heb al van alles geprobeerd:
1) hij speelt wel audio, video en dvd normaal af
2) systeemherstel gedraaid
3) nieuwe speler div. malen geinstaleerd
4) windows XPpro opnieuw met herstelfunktie geinstalleerd
5) alle opties nagekeken (staan aangevinkt)
6) alle codecs aanwezig zowel voor WMP als K-Lite

hebben jullie een idee?

groetjes Obbe
 
SP2 geïnstaleerd? :eek: Kga er wel vanuit maar kan natuurlijk nooit zeker weten!
 
Laat eens scannen op virussen, spyware ed.
Probeer ook eens in de veilige modus audio-files af te spelen!
Uitvoeren, regsvr32 %SystemRoot%\system32\wmpui.dll
Kijk of dit misschien enig effect heeft.
 
gescand, géén virus en spyware,
in veilige modus hetzelfde probleem
 
Dus als jij een clean-instal uitvoert, en daarna niets instaleerd, dan speelt hij de muziek nog steeds niet goed af?
zat sp2 op de cd of niet? probeer dan eens aan 't xp-cd te komen zonder sp2, kijk of hij dan wel werkt! (is wel een groot werk hoor voor muziek:D )
Als je het foutenrapport naar microsoft heb verstuurd, zie je dan miss een link, naar de oplossing van dit probleem ofso?
Heb je enige codecs geinstaleerd staan op j pc?
 
ik heb nu alles geprobeerd, maar niets helpt en ja, als ik ter enige tijd een nieuwe schone installatie doe zal ik je tip ter harte nemen. ik los voorlopig het probleem op door andere mp3 speler te installeren.

freakiej nog bedankt voor je suggesties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan