Windows Media Player...

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjEngin

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Zit al echt een week of 2 uit te zoeken wat de script is om een media player boven op je site te zetten voor streaming audio...

voorbeeld : http://www.alemim.nl/forum/

Nou ben ik bezig met een site ( voor me album :p ) en ik wil dus nog zo'n media stream hebben, voor offline media af laten spelen ( dus dat ik gewoon automatisch muziek laat afspelen zonder dat er een dj of iets dergelijks is ) en dat ik af en toe een dj kan zetten om muziek te draaien.

Ik weet wel dat het met winamp kan... zoals shoutcast en flatcast enzo... maar... hoe krijg je dit in je site? en wat moet je ervoor allemaal gaan doen?

Wil je de hele tijd achtergrondmuziek of zo'n videospelerke met play/pauze/... In dat laatste geval heb je het element <object> nodig in het eerste geval css...

Wat ik wil is dit:

Ik ben bezig met een album... ik wil dat de nummers die ik op me album heb staan afgespeeld word via de stream. dus ook met play, pauze en al die dergelijke knopjes.

Maar ik wil ook dat wanneer ik ook maar wil een dj kan zetten die dan live muziek gaat draaien.

Dus je kan voorstellen dat wanneer ik slaap en niet erachter kan zitten automatisch muziek laat afspelen van me album...

en wanneer ik wakker ben ff zelf als de dj ga hangen...

ik weet niet of dit beter uitlegt wat ik wil...

Kijk eens rond en informeer bij bouwers van My Space's. Die zitten vol met Windows Media Player's. Alleen, hoe langer je playlist, hoe langer de buffering. :confused:
Meestal wordt daar gekozen voor een paar tracks in een loop.

Kijk eens rond en informeer bij bouwers van My Space's. Die zitten vol met Windows Media Player's. Alleen, hoe langer je playlist, hoe langer de buffering. :confused:
Meestal wordt daar gekozen voor een paar tracks in een loop.

Jah wat ik net op die site zag ken ik wel... maar wat ik echt wil hebben is dit

http://www.alemim.nl/forum/

op deze site vind je een voorbeeld ervan...

bovenin zie je een rode windows media player...

maar ik zal ff verder zoeken op de site dat je me gaf... misschien dat er meer zijn...

Dat is geen Windows Media Player. Wat ze wel gebruiken weet ik niet, maar het is een streaming-audio (probeer meer eens de knopjes Next- of Previous track). Kortom het is een radio-uitzending waar de bezoeker van de site geen invloed op heeft, (behalve aan/uit en volume).

Laatst bewerkt:
Aquamp Player

Dat is geen Windows Media Player. Wat ze wel gebruiken weet ik niet, maar het is een streaming-audio (probeer meer eens de knopjes Next- of Previous track). Kortom het is een radio-uitzending waar de bezoeker van de site geen invloed op heeft, (behalve aan/uit en volume).

Nou Het is juist wel een WIndows media player alleen dan verwerkt met eigen
zogenaamd CSS look en objecten/elementen die windows media player oproepen.
.
En de functies Next en Previous zijn niet bruikbaar omdat hij alleen een .asf of .m3u bestand in zich heeft
(Radio Streaming) zonder enige ander bron.
Dus een volgende of vorige zou er zowiso niet kunnen zijn
Wanneer die functies wel bruikbaar zijn is pas als je een aantal streams of mp3's achter elkaar in de playlist hebt.

Functies van Player :

je kan het zowel voor Radio Streaming gebruiken simpel in de playlist
.asf of .m3u bestand erop plakken en het zal werken aangezien dit via windows media player gaat is dat zowiso geen probleem.

Ook zou je Mp3's kunnen zetten etc.
Het is uiterst geschikt voor hotlinking omdat je als het ware de titel vervangt door je eigen en de audio file van de ander server afhaalt waardoor het je geen datalimiet kost.

Maar ik heb alvast een oplossing voor je
Zoek naar : Download Aquamp Player (ff googlen)
Of als je te lui bent Download:p

voor meer informatie kan je mij contacteren voor als je moeite hebt met het inbouwen
webmaster@branradio.com

Veel succes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan