Windows meldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rozeb005

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2008
Ik krijg na het opstarten van mijn PC steeds 2 Windows meldingen.
1e: " McAfee host werkt niet meer en is gestopt."
2e: "Sycrinization Application werkt niet meer en is gestopt."
Op het oog heeft dit geen effect op de werking van de PC.
Ik heb het idee dat dit gekomen is nadat ik "Wordfeudforpc" geinstalleerd heb (inmiddels weer verwijderd). Dit werkt met een emulator en er zal synchronisatie moeten plaats vinden om dit te laten werken.
Van het internet (browsen) wordt ik niet veel wijzer.
Iemand een idee??

Heb je een probeer versie of zo. Bijv. 90 dagen. Dan is het afgelopen en moet je een versie kopen. Heb je een betaalde versie dan zou een update moeten plaatsvinden. Dus zoek op uptates
McAfee host werkt niet meer als de licentietijd is afgelopen dus moet je iets anders verzinnen.

Nieuwe McAfee Total Protection geinstalleerd maar de problemen blijven. Ik denk nog steeds dat Wordfeudforpc de boosdoener is maar ik kan er geen vinger op leggen.

Dan zit er naar mijn mening iets dwars in je firewall of in mcafee zelf. De site waar je van hebt gedownload zien deze kennelijk als een bedreiging. Dus die zou je moeten toevoegen als veilige site in die firewall, of mcafee. Of zou dat een verkeerde gedachte zijn?

Volgens mij heb je met "Wordfeudforpc" narigheid op je computer binnengehaald.

2. Download hier MalwareBytes AntiMalware naar je bureaublad.

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.
Zorg ervoor dat na installatie deze opties aangevinkt zijn:
Update MalwareBytes' Anti-Malware
Start MalwareBytes' Anti-Malware

Klik daarna op Voltooien.

Als er een een update gevonden wordt, zal deze gedownload en geïnstalleerd worden.

Als er gevraagd word of je de "Evaluatie wil starten" mag je deze weigeren, en kun je later nog inschakelen wanneer je hier gebruik wilt van maken.
Zodra het programma gestart is, klik op het tabblad "Instellingen".
Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
Klik dan op het tabblad "Scanner", kies hier voor "Volledige scan".
Klik vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan klaar is, klik op OK,en daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, en klik dan op: "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen .Wanneer gevraagd word om de computer opnieuw op te starten, sta je dit toe.

Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kun je terugvinden door op de "Logbestanden" tab te klikken .

Plaats in een nieuwe reactie de inhoud van het Mbam MalwareBytes logje.

Ook ik heb er last van.
Op meerdere pc's zelfs. Deze zijn alle schoon en het genoemde "Wordfeudforpc" ken ik niet eens.

Ook 2012 versie MCAfee Internet Security!
Evenals TS op Vista pc's.

Zoefff heb je misschien wel 's een android emulator gebruikt? En wat is TS?

Seniorke,
Ik heb MalwareBytes gedraaid (zie log) maar het heeft niet mogen helpen:

warebytes Anti-Malware 1.60.0.1800
www.malwarebytes.org

Databaseversie: v2012.01.30.01

Windows Vista Service Pack 2 x86 NTFS
Internet Explorer 8.0.6001.19170
Barry :: PC_VAN_BARRY [administrator]

30-1-2012 11:18:30
mbam-log-2012-01-30 (11-18-30).txt

Scantype: Volledige scan
Ingeschakelde scanopties: Geheugen | Opstarten | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM
Uitgeschakelde scanopties: P2P
Objecten gescand: 461162
Verstreken tijd: 2 uur/uren, 30 minuut/minuten, 56 seconde(n)

Geheugenprocessen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen gedetecteerd: 0

Registersleutels gedetecteerd: 0

Registerwaarden gedetecteerd: 0

Registerdata gedetecteerd: 0

Mappen gedetecteerd: 0

Bestanden gedetecteerd: 4
C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\Langs\AX_RU.dll (Malware.Packer.GenX) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msimg32.dll (PUP.FunWebProducts) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\riched20.dll (PUP.FunWebProducts) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.
D:\Installs\SmileyCentral.exe (Adware.FunWeb) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

(einde)

TS=Topic Starter

Het lijkt me een probleem van McAfee zelf.
Het gekke is dat dit ook alleen voorkomt op Vista en niet op Win7.

Sinds vanmiddag is de meld melding van de Host over en rest allen nog de melding van Microsoft Windows: "Synchronisation Application werkt niet meer en is gesloten".

Kijk eens wat Mbam MalwareBytes verwijdert heeft, en ga dan hier ook eens lezen.

C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\Langs\AX_RU.dll (Malware.Packer.GenX) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

https://community.mcafee.com/message/224871

Ik zou die Alcohol 120 zo snel mogelijk van de computer verwijderen of aankopen en geen crack gebruiken.

Voer dit ook eens uit.

Download hier TDSSkiller naar je bureaublad.

Pak de bestanden in tdsskiller.zip uit.
Open de map tdsskiller en dubbelklik op TDSSKiller.exe om TDSSKiller te starten.
Als er door TDSSkiller een melding verschijnt dat er een update wordt gevonden klikt dan op Load update.

tdskiller_update.jpg

Een nieuwere versie van TDDSkiller zal gedownload worden , en sla deze op het bureaublad op.
Start opnieuw TDSKiller na de update.
Klik op Change parameters en zorg ervoor dat onderstaande opties allemaal aangevinkt zijn.

tdskiller_settings.jpg

Klik op Start Scan en volg de instructies.
Als de scan klaar is klik je op Report.
Selecteer de inhoud (log) en plaats deze in uw volgende bericht.

Als het nodig was om de computer terug herop te starten , vind je de logfile terug in C:\TDSSKiller.[Version]_[Date]_[Time]_log.txt

Laatst bewerkt:
Mijn oprechte verontschuldigingen aan de moderator(s) , omdat het niet mijn plicht is om moderator te spelen.
zoeff, wil je zelf een nieuw topic starten met je probleem. Op die wijze is het makkelijker om je te kunnen helpen.
Je probleem kan met iets heel anders te maken hebben dan met rozeb005 zijn probleem.

Laatst bewerkt:
Seniorke: uninstall van Alcohol120% was voldoende om dit probleem om zeep te helpen. Hartelijk dank voor het mee denken en uiteindelijk oplossen van het probleem.
Zoeff: Ook bedankt en blijf volhouden. Btw: McAfee had mij al gevraagd om mijn PC op afstand te besturen en op die manier te trachten het probleem te tackelen. Hetzelfde zou jij kunnen doen. Voor mij is dat nu niet meer nodig.

Laatst bewerkt:
Je hebt helemaal gelijk Seniorke, maar hebben we daar geen knopje voor?

Ik zie mijn postings dus niet als oproep om hulp.
Die hulp heb ik al ingeroepen bij McAfee.
Die er ook geen raad mee weten.
Zij stuurden me deze werkwijze ( wat bij mij ook niet werkte), maar bij TS wellicht wel:

Letterlijk geknipt en geplakt:

Stap 1. Windows updaten :

Voor Windows 7 :
Gaat u naar Start
Configuretiescherm
Windows update
Installeert u alle belangrijke en optionele updates

Voor Windows Vista:
Gaat u naar Start
Configuretiescherm
Beveiliging/ Beveiligingscentrum
Windows update

Voor Windows XP:
Gaat u naar Start
Configuretiescherm
Links klikt u op Windows update

Stap 2. Checkdisck uitvoeren :

Opent de startmenu van windows
Klikt u op uitvoeren
dan typt u cmd
(Voor Vista en Windows 7 - Typt u in het zoekveld cmd en u zult deze boven in het startmenu zien.
Klikt u daarop met de rechtermuisknop en selecteert u de optie Als Administrator uitvoeren).
Hier in het zwarte venster typt u c:
en klikt u op enter
typt u chkdsk en dan Enter
Controleert u of er beschadigde bestanden binnen windows zijn .

Stap 3. Scanow uitvoeren :

Opent de startmenu van windows
Klikt u op uitvoeren
dan typt u cmd
(Voor Vista en Windows 7 - Typt u in het zoekveld cmd en u zult deze boven in het startmenu zien.
Klikt u daarop met de rechtermuisknop en selecteert u de optie Als Administrator uitvoeren).
Hier in het zwarte venster typt u c:
en klikt u op enter
typt u sfc /scannow en dan Enter
Controleert u of er beschadigde bestanden binnen windows zijn .

Stap 4.Controleert u het host bestand

Houdt de Windows knop ingedrukt en klikt u tegelijkertijd op de R toets om de optie UITVOEREN te verkrijgen.
Schrijft u in het zoekveld het volgende commando drivers en klikt u op Enter. U krijgt een hele lijst met mappen te zien, kiest u de map: etc.
Dubbelklik erop. Vervolgens gaat u naar het bestand: hosts.

Klikt u dubbel op het bestand hosts en kiest u het programma Kladblok van de lijst om het bestand te kunnen openen.
Onderin krijgt u het IP adres te zien van de localhost (in Vista is de laatste regel ::1 localhost).
Er moeten geen andere IP adressen staan.

Ik hoop u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven, mocht dit echter
niet zo zijn, aarzelt u dan niet om weer contact met ons op te nemen via
http://service.mcafee.com

Einde citaat.

Aanvulling:

'k Lees dat Ts na uninstall Alcohol geen problemen meer heeft!
Dat is fijn!

Ik vraag me echter af of je uitsluitend de uninstall hebt uitgevoerd?
Ik vraag dit, omdat ik er achter kom dat pas na verwijderen uit register ( handmatig, eerst systeemherstelpunt maken)+ alles verwijderen via uitvoeren %temp% en prefetch + repareren via een diepe registry scanner (eusing) de foutmeldingen ook hier achterwege blijven.

Het blijft een rare gang van zaken.
Alcohol zat McAfee nooit dwars en ineens deze 2 errors!!!

Laatst bewerkt:
Ik heb uitsluitend uninstall uitgevoerd. Ik werd gevraagd of ook het register opgeschoond moest worden, daarna nog een achtergebleven folder (met 2 subfolders) verwijderd en het systeem diende opnieuw gestart te worden. Ik zag tijdens de procedure een kortstondige rode melding van McAfee dat mijn systeem niet langer beveiligd was maar dit verdween gelijk weer. Hierna was alles OK maar ook ik had ineens een snelkoppeling van McAfee Total Protection op m'n buroblad. (Inderdaad alsof McAfee toen pas goed geinstalleerd was.)

Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan