Hallo beste mensen,
Ik zit nu al 2 dagen met het probleem dat windows (MCE) zich direct weer afmeldt zo gauw ik op mijn naam klik. Dan krijg ik, "Uw persoonlijke instellingen worden geladen", dan zie ik mijn bureaublad en krijg ik "u wordt afgemeldt" en sta ik weer waar ik begon. In veilige modus doet zich het zelfde probleem voor.
Na een beetje googlen, vond ik de volgende oplossingen,
Punt 1 lukt bij mij niet aangezien ik niet in het netwerk zit.
Punt 2, heb ik geprobeerd, ik kreeg het bericht dat de bestanden waren gekopieerd, maar het probleem blijft bestaan. Zou dat kunnen liggen aan dat ik een XP-pro cd gebruik?
Punt 3 kreeg ik niet voor elkaar, ik heb de cd gekopieerd. In de pc gedaan maar de mogelijkheid om de juiste partitie te selecteren krijg ik niet.
Voordat dit probleem ontstond, had ik dus ook last van een Trojaans paard (win32:small-jmh), volgens http://forums.zita.be/showthread.php?p=2005173 zou dus de oplossing zijn in Veilige modus met AVG anti-spyware scannen en was het opgelost. Dat was bij mij niet het geval. Meer sites over dat probleem waren er niet in Nederlands of Engels. Ik vond alleen veel franse sites.
Toen heb ik dus Trojan Remover gedownload. Nadat ik daarmee had gescant en de bestanden waren verwijdert zat ik dus met het probleem zoals hiervoor beschreven.
Weet een van jullie wat nog een oplossing voor dit probleem?
Ik zit nu al 2 dagen met het probleem dat windows (MCE) zich direct weer afmeldt zo gauw ik op mijn naam klik. Dan krijg ik, "Uw persoonlijke instellingen worden geladen", dan zie ik mijn bureaublad en krijg ik "u wordt afgemeldt" en sta ik weer waar ik begon. In veilige modus doet zich het zelfde probleem voor.
Na een beetje googlen, vond ik de volgende oplossingen,
* 1. Register via het netwerk
Vanaf een andere pc gaan we het register aan passen op de "kapotte" pc. Dit doen we door op een client computer naar "start" > "uitvoeren" > "regedit" te navigeren, in regedit kiezen we "bestand" > "verbinding maken met netwerkregister" en we voeren in het invoer vak de andere pc in (deze moet wel aan staan met het welkom scherm geladen). In regedit gaan we op zoek naar de key "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon" en we wijzigen deze in "userinit.exe".
Herstart daarna de pc en alles moet weer werken.
* 2. Recovery Console
Via de recovery console kunnen we een andere oplossing toepassen, namelijk het kopieren van "userinit.exe" over "wsaupdater.exe" heen. Dit doen we door op te starten vanaf onze Windows Xp cd en van daaruit gaan we naar de recovery console. In de recovery console typen we het volgende "cd %systemroot%\system32" "copy userinit.exe wsaupdater.exe".
Herstart daarna de pc en als het goed is, kun je nu weer inloggen. Nu moeten we alleen nog even het register aanpassen zodat deze weer goed staat. Dit gaan we doen in regedit ("start" > "uitvoeren" > "regedit"), en hier gaan we op zoek naar de key "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon" deze gaan we vullen met de waarde "userinit.exe".
* 3. Ntpassword diskette/cd
Om dit te doen moet je van cd of diskette opstarten: download deze hieronder.
Klik hier voor de diskette.Klik hier voor cd image.
Start op vanaf de cd.
Kies de juiste (boot-)partitie:
1 [enter]
Het programma herkent automatisch de Windows-systeemmap:[enter]
Optie 2 voor RecoveryConsole parameters:
2 [enter]
Optie 9 voor Register Editor:
9 [enter]
Ga naar de juiste map in het register:
cd Microsoft [enter]
cd Windows NT [enter]
cd CurrentVersion [enter]
cd Winlogon [enter]
Controleer de waarde van de key Userinit:
cat Userinit [enter]
De waarde moet zijn: %systemroot%\system32\userinit.exe,
Let op: de komma moet er ook staan.
Als de waarde niet klopt, wijzigt deze als volgt:
ed Userinit [enter]
%systemroot%\system32\userinit.exe, [enter] (let op de komma)
Controleer nogmaals de waarde:
cat Userinit [enter]
Als de waarde klopt, sluit u de Register Editor:
q [enter]
q [enter]
Sla de wijzigingen op in het register (write back):
y [enter]
n [enter]
Sluit het programma:
exit [enter]
Herstart daarna de pc en alles moet weer werken. Credits van deze methode gaan naar Cade_Foster
Punt 1 lukt bij mij niet aangezien ik niet in het netwerk zit.
Punt 2, heb ik geprobeerd, ik kreeg het bericht dat de bestanden waren gekopieerd, maar het probleem blijft bestaan. Zou dat kunnen liggen aan dat ik een XP-pro cd gebruik?
Punt 3 kreeg ik niet voor elkaar, ik heb de cd gekopieerd. In de pc gedaan maar de mogelijkheid om de juiste partitie te selecteren krijg ik niet.
Voordat dit probleem ontstond, had ik dus ook last van een Trojaans paard (win32:small-jmh), volgens http://forums.zita.be/showthread.php?p=2005173 zou dus de oplossing zijn in Veilige modus met AVG anti-spyware scannen en was het opgelost. Dat was bij mij niet het geval. Meer sites over dat probleem waren er niet in Nederlands of Engels. Ik vond alleen veel franse sites.
Toen heb ik dus Trojan Remover gedownload. Nadat ik daarmee had gescant en de bestanden waren verwijdert zat ik dus met het probleem zoals hiervoor beschreven.
Weet een van jullie wat nog een oplossing voor dit probleem?