Windows Messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

M.A. Jansen

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2001
Berichten
229
Wie weet een oplossing voor het volgende.
Ik heb wxp servicepack 1.
Als ik Outlook Express open dan komt automatisch
Windows Messenger op mijn taakbalk staan.
Dat wil ik niet hoe moet ik dat uitschakelen.
Twee gebruikers willen wel Messenger en een gebruiker niet, hoe krijg ik dat voor elkaar?
De computer is geconfigureerd voor drie gebruikers.
 
vond dat probleem ook irritant.

Ga in je register naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Outlook Express
Maak daar een nieuwe DWORD waarde aan met de naam "Hide Messenger" (zonder de aanhalingstekens dus). Geef deze de waarde "2"


deze oplossing vond ik zelf perfect :) dan start ie niet meer op met outlook express, sucses.
 
Geplaatst door Sith Warrior
vond dat probleem ook irritant.

Ga in je register naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Outlook Express
Maak daar een nieuwe DWORD waarde aan met de naam "Hide Messenger" (zonder de aanhalingstekens dus). Geef deze de waarde "2"


deze oplossing vond ik zelf perfect :) dan start ie niet meer op met outlook express, sucses.

Is er geen andere manier dan in het register te rommelen om dat uit te schakelen als outlook express opstart?
 
Dat script heet remove Messenger, ik weet niet maar volgens mij probeerd ie dan je messenger van je pc af te gooien en dat wou die juist toch niet?

Alleen dat ie niet meer zou opstarten met outlook express.

en tja et zal vast wel anders kunnen, maar dit is een hele goede manier en als je later nog een x wel wilt dat ie met outlook express opstart, gooi je gewoon de register key weer weg, werkt echt prima :thumb:

*edit* zit effe vbs script door te lezen, wat je nog zou kunnen doen is 1 regel weg halen, de gene die em compleet weg gooit. voor de rest doet het script precies het zelfde als wat ik hier boven zei.
 
Geplaatst door Sith Warrior
Dat script heet remove Messenger, ik weet niet maar volgens mij probeerd ie dan je messenger van je pc af te gooien en dat wou die juist toch niet?

Alleen dat ie niet meer zou opstarten met outlook express.

en tja et zal vast wel anders kunnen, maar dit is een hele goede manier en als je later nog een x wel wilt dat ie met outlook express opstart, gooi je gewoon de register key weer weg, werkt echt prima :thumb:

*edit* zit effe vbs script door te lezen, wat je nog zou kunnen doen is 1 regel weg halen, de gene die em compleet weg gooit. voor de rest doet het script precies het zelfde als wat ik hier boven zei.
De makkelijkste manier is om Windows Messenger er helemaal af te halen (met dat script), en vervolgens MSN 6 erop te zetten. Windows Messenger is namelijk een stuk saaier en minder compatible dan MSN 6, dus lijkt het me handiger om die te gebruiken.

En dan ben je ook gelijk van het Outlook Express probleem af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan