Windows Movie Maker Codec

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slauerhoff

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Berichten
130
Als ik een .avi bestand wil importeren in WMM krijg ik dit:

Het bestand G:\Filmpjes\Samsung Digimax L70\SL701104.AVI kan niet worden geïmporteerd omdat de codec die is vereist voor het afspelen van het bestand niet op de computer is geïnstalleerd. Als u al hebt geprobeerd om de codec te downloaden en te installeren, sluit u Windows Movie Maker, start u het programma opnieuw en probeert u vervolgens het bestand nogmaals te importeren

Ik had eerder een soortgelijk probleem met WMP, maar dat is opgelost met: Combined Community Codec Pack. Ik heb al andere van dergelijke packs gedownload maar tot dusver geen resultaat. iemand enig idee?
 
Ik heb het als volgt (half) opgelost. Combined Community Codec Pack gedeinstalleerd. K-Lite Codec Pack geinstalleerd. WMM doet nu wat het moet doen. Ook kan ik avi files, fimpjes gemaakt met digitale camera, afspelen in WMP. Maar nu kan ik geen dvd s meer afspelen met WMP. Maar dit lukt nu weer wel met de zogenaamde Media Player Classic die bij het K-Lite Codec Pack zit. Nou ja, dan moet het zo maar. :rolleyes:
 
K-Lite Mega Codec Pack weer wissen, opnieuw installeren zonder players en ffdshow filters, wel met de mpeg, mpeg2 codecs, Xvid, Alternative QuickTime en Real codecs en uiteraard alle benodigde audio codecs, kun je alles in WMP afspelen, en je kunt hem later altijd aanpassen als er iets bij moet, alleen weghalen gaat met een deïnstallatie van het hele pakket.
 
Dank je wel. Ik zal je advies bewaren. Maar ik laat het eerst even zo. Een groot voordel van die classic speler is dat hij veel sneller en soepeler is dan WMP. :rolleyes:
 
de vraag lijkt me niet echt opgelost...
voor degene die dit bericht nog krijgen:
In Windows Movie Maker: extra-opties-compatibiliteit-alles aanvinken

En ik weet dat deze gesloten word, maar ik weet zeker dat mensen hier nog iets aan hebben gehad!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan