Windows Movie Maker loopt steeds vast...

Status
Niet open voor verdere reacties.

juuleman

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2008
Hoi,

Als ik een filmpje op Windows Movie Maker heb gemaakt (Windows Vista) en ik hem dan vervolgens op mijn computer wil opslaan, dan kies ik het type hoe hij het moet opslaan en klik ik op verder dan staat er resterende tijd wordt geschat. En meteen daarna loopt hij vast en dan sluit hij af... Dan start hij wel weer op maar dan kan ik weer helemaal overnieuw beginnen...

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Juul

Dit lijkt mij een overhittings probleem (Want als de video moet opgeslagen worden moet de CPU aardig wat rekenen..). Wat zijn de temperaturen in de PC?

Ik denk het eigenlijk niet want hij hangt al meteen vast als hij al begint op te slaan...

Dus zodra jij in het menu kiest voor Opslaan (als) loopt het al vast?

Is het niet een probleem met Movie Maker dan. Probeer het is met Magix Music Maker. Kan je ook prima video's in maken.

Ja het is ook een probleem met Movie Maker.

Als ik selecteer waar ik de video wil opslaan doet hij het nog gewoon maar als hij begint op te slaan hangt hij meteen vast (Op dat moment dat hij de tijd hoelang het nog gaat duren aan het uitrekenen is).

Wat mij interesseert, is dat er eigenlijk geen gewone fout is, maar een "fatal exception" want je PC gaat automatisch herstarten. Dat is een interessant gegeven, daar kunnen we op verder bouwen.

1. Ga naar het icoon van Computer of vind de knop Computer bij Start. Klik er met rechts op en neem eigenschappen. (Je kunt ook via het Configuratiescherm werken en daar bij Systeem en Onderhoud op Systeem klikken. Het is maar wat je het snelst vindt.)
  2. Je vindt aan de linkerkant een linkje Geavanceerde instellingen. (Ja, we doen graag geavanceerd!) Er zal naar administrator-toestemming gevraagd worden.
  3. Je vindt op het scherm dat nu verschijnt op het eerste tabblad een onderdeel Opstart- en herstartinstellingen met een knop Instellingen.... Klik daar even op.
  4. Haal het vinkje WEG bij het systeem automatisch opnieuw opstarten en zorg ervoor dat je systeem een dumpbestand aanmaakt van het type kernelgeheugendump. Dat zou geselecteerd moeten staan.

edit: Typisch mij om half de uitleg te geven. Ik ga verder...

Probeer opnieuw, in plaats van de herstart ga je nu een foutscherm krijgen (zo'n mooi blauw) en daar mag je even opschrijven wat je ziet aan codes en meldingen.

Laatst bewerkt:
Wat mij interesseert, is dat er eigenlijk geen gewone fout is, maar een "fatal exception" want je PC gaat automatisch herstarten. Dat is een interessant gegeven, daar kunnen we op verder bouwen.

1. Ga naar het icoon van Computer of vind de knop Computer bij Start. Klik er met rechts op en neem eigenschappen. (Je kunt ook via het Configuratiescherm werken en daar bij Systeem en Onderhoud op Systeem klikken. Het is maar wat je het snelst vindt.)
  2. Je vindt aan de linkerkant een linkje Geavanceerde instellingen. (Ja, we doen graag geavanceerd!) Er zal naar administrator-toestemming gevraagd worden.
  3. Je vindt op het scherm dat nu verschijnt op het eerste tabblad een onderdeel Opstart- en herstartinstellingen met een knop Instellingen.... Klik daar even op.
  4. Haal het vinkje WEG bij het systeem automatisch opnieuw opstarten en zorg ervoor dat je systeem een dumpbestand aanmaakt van het type kernelgeheugendump. Dat zou geselecteerd moeten staan.

Probeer opnieuw, in plaats van de herstart ga je nu een foutscherm krijgen (zo'n mooi blauw) en daar mag je even opschrijven wat je ziet aan codes en meldingen.

Bedank voor de uitleg maar ik denk niet dat ik hier wat mee kan...
Want het is niet de pc die opnieuw opstart (oké laptop dan), maar Movie Maker.

Volgens mij heh... Is het zo dat de TS geen bluescreen kreeg. Dus heeft dit eigenlijk geen zin.. Maar ik lees wel verder of dit geholpen heeft of niet. (Dit is namelijk om het uitschakelen bij een BSOD uit te zetten.. Anders is de pc uit binnen een halfe seconden met de BSOD).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan