windows movie maker: niet nader omschreven fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoukjewillemse

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2008
Hallo!

Ik heb een filmpje via een usbstick van iemand gekregen en deze wil ik graag bewerken met windows movie maker.

Wanneer ik de video wil importeren krijg ik de melding: C:\Users\eigenaar\Desktop\GOPR0001.MP4 kan niet worden ge�mporteerd. Niet nader omschreven fout

Ik kan het bestand ook niet afspelen in windows media player, terwijl het bestand wel wil afspelen BSplayer en Quicktime.

Ik las iets over missende codecs (??) maar ik zou niet weten welke en waar ik die dan moet downloaden.

Kan iemand mij helpen?

PS: ik ben echt een computerleek, dus graag uitleg in simpele stap-voor-stapjes svp.

DANK U DANK U DANK U

Hallo Sjoukje.
Een van de redenen. Dit kan wellicht gebeurd zijn.
Omdat Movie Maker geen kopie maakt van het bronbestand (de video, foto of het audio-bestand), moet je deze bron beschikbaar houden voor het programma. Als je dus een bestand importeert vanuit een USB-stick en je verwijdert deze vervolgens, kan Movie Maker het bestand niet meer vinden. Hetzelfde geldt als je het bronbestand tussentijds verplaatst, bijvoorbeeld naar een andere map.

Ik begrijp het niet helemaal goed: ik laat de usbstick gewoon in de computer zitten hoor.
Of bedoel je dat het kansloos is, omdat dit niet het originele bestand is maar een kopie op een usb?
Zijn er andere manieren om dit mp4 bestand te bewerken (ik hoef het filpje alleen maar wat korter te maken...)

Nou ja kanloos wil ik niet zeggen. Windows Movie Maker geeft hiermee aan, dat de mp4 niet wordt herkend. Je zou daarvoor eens een Codec pakket ( alles-in-een) voor kunnen downloaden /installeren. Maar dat zou ik niet doen dan krijg je weer allerlei codecs op je computer voor dat ene filmpje.

http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan