Windows na installatie loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

sentmen

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Ik heb bij een vriend geprobeert om een nieuwe installatie te doen. Ik heb alles geinstalleerd. Als ik hem voor de eerste keer opstart dan blijft hij hangen bij het filmpje. Dat filmpje duurt ongeveer 10 seconden. Ik zie dan ook geen muis. Als ik hem reset en dan opstart dan blijft hij hangen bij windows instellingen toepassen. Bij de installatie geeft hij nergens fouten aan dus ik denk dat het niet aan de cd ligt. Ik heb een legale xp pro cd dus daar kan het ook niet aan liggen.
Weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt,
sentmen.

Hoe heb je geformatteerd, de meeste mensen gebruiken de otpie snel, maar je kunt beter langzaam kiezen.

En ook is het beter als er partities op staan om deze ook te verwijderen en helemaal opnieuw in te delen nadat je windows hebt geinstalleerd met een partitie programma.

Ik weet dat het beter is. Maar op mijn stage doen we altijd de snelle formatatie en dan geeft hij ook niet zulke fouten. Ik heb bij hem wel helemaal alle partities verwijderd. Dus daar kan het denk ik toch inpreciepe niet aan liggen. Ofwel?

Ik heb het zelf ook vaak op die manier gedaan, maar na een aantal van deze gebeurtenissen doe ik dat niet meer.

Ook kun je de schijf eerst eens gaan testen op fouten met een proggie van de fabrikant.

Er staan volgens mij ook van dit soort programma's op de Hirens BootCd, welke je gratis kunt downloaden.

Maar je denkt dus dat het ligt aan het formateren? Ik ga er vrijdag waarschijnlijk weer heen. Hij heeft maar 1 pc zonder internet. Dus ik kan niet zomaar even naar hem toe. Ik wil graag (wat meestal niet kan bij computers:p) een antwoord dat je bijna zeker weet.

Nog even wat info erbij. Ik heb hem ook in veilige modus laten opstarten. Dat deed het wel. Hij liet het balkje onderaan zien. Ik kon ook in het configuratie scherm. Ik heb daarna een gebruiker erbij gezet want ik dacht mischien dat ik dan een gebruiker kon zien. Mischien heb je aan deze info wat.

Groeten Sentmen.

Hoi,
ik zou iig zo snel mogelijk de drivers installeren om te beginnen met de chipset.
Je hebt toch zeker van tevoren de drivers van de moederbordfabrikant e/o pc-fabrikant gedownload? Of heb je een drivers-cd bij de pc?

Het mag toch niet zo zijn dat je hem in veilige modus moet opstarten om de drivers te installeren ofwel? Ik dacht dat windows 95 al zover was dat je meteen bezig kon als je hem had geinstalleerd. Teminste ik heb een paar maandjes geleden een keer voor de gein windows 95 geinstalleerd en dat werkte nog beter dan dit.

Groeten sentmen.

Dat heb ik ook niet gezegd en ik weet ook niet welke versie XP je geïnstalleerd hebt. Bovendien hebben we geen totaal info over de betreffende pc.
De ene pc is de andere niet,ik heb deze week b.v. op een laptop XpProSp3 proberen te installeren wat niet lukte omdat de betreffende laptop een AMD-processor aan boord had waarvan bekend is dat (sommige) zonder patch v.d. fabrikant een conflict hebben met SP3,dus als je een willekeurige geslipstreamde versie met SP3 hebt pakt hij hem niet (BSOD's)dus zul je eerst Windows met SP2 moeten installeren,daarna patchen en dan pas SP3 installeren.
Daarbij weet ik ook niet of de vorige Windows voorgeïnstalleerd was e/o het dezelfde versie was van wat je nu hebt geïnstalleerd.

Laatst bewerkt:
Preciese informatie kan ik je niet geven omdat ik niet op de mobo het merk kan vinden. Her is een desktop pc van denk ik ongeveer 5 jaar. Er zit een american megatrents bios in. Het is een desktop pc. Als ik binnen in kijk zie ik dat het een zelf gebouwde pc is. Merk van videokaart is een agp kaart. Dus niet onboard. Geluidskaart is wel onboard. Ik wou er een xp pro sp3 installatie opzetten. Kan ik in de bios toevallig zien welk merk en type voor mobo is?

Groeten Sentmen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan