Windows-netwerk wil niet, TCP/IP werkt wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oli-oli

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2006
Heb je er weer zo-eentje: "Brugstraat78 is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron (...) De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar".

Deze melding krijg ik als ik het netwerk wil benaderen. Ik zie zelfs niet mijn eigen PC. Een zoekopdracht op deze foutmelding levert veel oplossingen op i.v.m. met firewalls maar mijn Windhoos-firewall (XP) staat uit en in ZoneAlarm heb ik het LAN toegestaan (ook ZA tijdelijk uitschakelen heb ik geprobeerd).

Alle computers hebben wel gewoon internetverbinding en ook via een LAN-messenger kunnen we elkaar berichten sturen (al ziet dat ding ook de verschillende PC's in het netwerk niet, of ze worden niet weergegeven).

Ik heb er een merkloze WIFI-router tussen zitten van het type WL-006 (o.a. Sitecom en Energetic verkopen dat schatje ook), die meteen achter de kabelmodem hangt. Ikzelf zit wireless, maar een ander zit gewoon via een ethernet-poort.

Alle PC's zijn lid van dezelfde werkgroep en hebben ieder een eigen computernaam (/netwerk-id). De router heeft het CP-nummer van @Home als computernaam, een netwerk-id lijkt daar niet in te stellen, maar als ik me niet vergis zou dat ook niet nodig moeten zijn.

De netwerkconfiguratie voor deze PC is:

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: Kamer13
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype . . . . . . . . . . : gemengd
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: ROOSE1.NB.HOME.NL
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Am1772(tm) Wireless LAN Chipset
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : [MAC-adres WIFI-kaartje]
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.102
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.100
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 213.51.144.37
213.51.129.37
Lease verkregen . . . . . . . . . : donderdag 21 september 2006 18:53:41

Lease verlopen . . . . . . . . . : vrijdag 22 september 2006 18:53:41

Deze lijkt op mijn probleem: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=262161

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan