windows niet aan te krijgen na herstellen van user32.dll (door AVG)

Status
Niet open voor verdere reacties.

dorusss

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Vanochtend kreeg ik na het updaten van AVG dat het bestand user32.dll geinfecteerd was door een trojan met de naam psw.banker4.apsa, ik heb toen bij die melding op herstellen gedrukt. Daarna klapte windows eruit en starte niet meer op. Ik heb later deze tips gevolgd: http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=42813, alleen zonder resultaat. Hij geeft bij 'ren c:\windows\system32\user32.dll user32.old < enter >' aan dat hij het bestand niet kan vinden en bij 'copy c:\windows\servicepackfiles\i386\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter>' geeft hij aan het opgegeven pad niet te kunnen vinden?

Ik gebruik Windows xp home edition met service pack 2 en AVG 7.5.
Ik heb ook de cd van windows xp home edition liggen.
Windows wil nu in geen enkele modus opstarten, dus ook niet in veilige modus.

Graag hulp want ik ben zelf ten einde raad.

Met vriendelijke groet, Dorus

UPDATE: Hij wil nu wel weer opstarten in veilige modus maar ook dan weet ik niet hoe ik hem kan herstellen want die methode werkt nogsteeds niet. Iemand misschien een oplossing op die manier?

Laatst bewerkt:
bedankt want ik had ook goede hoop dat het met een recoverycd kon maar het werkte niet..

Een recente update van AVG Anti-Virus zorgt ervoor dat het Windows-systeembestand user32.dll ten onrechte als virus, het virus Trojan Horse PSW banker4, wordt aangezien. Het gevolg hiervan is dat Windows niet meer op kan starten en de gebruiker de keuze krijgt om op te starten in veilige modi, of gewoon op te starten. Al deze opties functioneren niet en Windows kan niet meer gestart worden.

Volg de volgende methode om weer toegang te krijgen tot Windows:

Indien je een originele Windows XP CD hebt die bij jouw computer hoort, voer dan onderstaande instructie uit. Heb je deze CD niet, lees dan verderop:

1. Zorg ervoor dat je een Windows installatie-CD hebt. Je mag er ook een lenen van de buren mocht je zelf niet over zo'n CD beschikken. Je hebt deze CD nodig om de Windows-installatie op te starten.

2. In het blauwe installatiescherm kies druk je op de R om de repair console te starten.

3. De Windows herstelconsole wordt gestart en gevraagd wordt bij welke Windows installatie aangemeld moet worden. Kies hier de eerste C:\Windows installatie. Typ dus een 1 (typ eerst de 1 en druk daarna pas op enter!)

4. Vervolgens wordt gevraagd om het administrator wachtwoord op te geven. Bij de meeste personen is dit leeg en kan er direct op enter gedrukt worden.

5. In het volgende scherm staat C:\Windows met een knipperend streepje. Hier moeten de volgende commando's getypt worden. Let erop dat je de commando's -exact- overneemt, inclusief spaties en leestekens.

1. ren c:\windows\system32\user32.dll user32.old < enter > (indien deze stap misgaat mag je hem overslaan)
2. copy d:\i386\user32.dl_ c:\windows\system32\user32.dll < enter> (waar D: de letter van jouw CD-rom drive is!)

6. Typ exit en druk op < enter >. De computer wordt nu herstart.

Indien je geen originele Windows XP CD hebt, voer de volgende instructie uit:
Om toegang te krijgen tot de PC is het belangrijk dat je de volgende zaken bij de hand hebt:

* Een PC met internettoegang.
* Een computer met CD-brander.
* Een lege CD-rom.

1. Download het volgende bestand naar je bureaublad (Klik met de rechtermuisknop op de link en kies voor "doel opslaan als" (FireFox: koppeling opslaan als)):
isoburner.exe (*mirror 1*).

2. Download het volgende bestand naar je bureaublad (Klik met de rechtermuisknop op de link en kies voor "doel opslaan als" (FireFox: koppeling opslaan als)):
nuciaboot.iso (*mirror 1*).

3. Als beide bestanden gedownload zijn open je isoburner.exe. Controleer dat er in het venster achter 'ISO Path' het bestand nuciaboot.iso vermeld staat.

4. Stop een lege CD in de brander van de computer en druk op BURN ISO!.

---------------------

Update avg

Update 22:46 uur: Het probleem is inmiddels opgepikt door AVG en de nieuwste update (versie 270.9.0/1778) voorkomt het verwijderen van het bestand. Wij raden alle gebruikers dus aan om AVG onmiddellijk te updaten.

In het hoofdvenster van AVG, klik aan de linkerkant op de knop Update Now.

Als AVG op de juiste manier geüpdatet is naar de nieuwste versie, dan zie je bij Virus DB versie 270.9.0/1778 staan. Controleer dit door links onderaan in het hoofdvenster van AVG te kijken.

uhm

Ik heb precies dit zelfde probleem.
Als ik hem opstart komt hij na het scherm bij het laden van windows op een blauw scherm dat de user32.dll er niet meer is.
Maar hoe kom je in dat installatiescherm?:S
Welk scherm is dat?

Alvast bedankt!

lama:) Heb het gevonden en het werkt nu weer perfecto:)

Voor anderen:
Druk F12 voor Boot Menu..
dan Onboard CD-Rom
En dan die XP CD selecteren;)

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk is het probleem gewoon opgelost door heel simpel te denken. USB stickje , het bestand vanaf een andere computer erop zetten. De computer in veilige modus opstarten en het bestand in windows plakken en de computer herstarten.

Uiteindelijk is het probleem gewoon opgelost door heel simpel te denken. USB stickje , het bestand vanaf een andere computer erop zetten. De computer in veilige modus opstarten en het bestand in windows plakken en de computer herstarten.

Hallo, niet iedereen kan in de veilige modus geraken (ik zelf was de pineut) en niet iedereen kent de commando's om een stick te gebruiken

Blij dat het opgelost is:thumb:

nou ja,ik kom dus niet in de veilige modus. Ik heb verder alle oplossingen geprobeerd maar nog steeds zonder resultaat.

nou ja,ik kom dus niet in de veilige modus. Ik heb verder alle oplossingen geprobeerd maar nog steeds zonder resultaat.

Joost, vertel uw probleem eens wat duidelijker zodat we je daarin kunnen helpen... ;)

heb je een opstart scherm of een BSOD, wat is de foutmelding,... ?

Je kan ook steeds een format C doen (als je een backup of enkel windows op je HDD hebt staan)

Laatst bewerkt:
Ook ik heb problemen met het opstarten van Windows.
Wanneer ik mijn laptop opstart verschijnt er een blauw scherm met de melding:

STOP: c0000135 [kan onderdeel niet vinden]
Deze toepassing kan niet worden gestart omdat USER32.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.

Het systeem reageert op niets, ik kan ook niet kiezen tussen normale of veilige modus en ik heb geen cd van Windows XP home edition.

Iemand enig idee wat ik kan proberen om windows opnieuw aan de praat te krijgen?

als ik de manier neem met de XP-cd gaat bij mij de laptop al uit op het moment dat
c:\windows in beeld komt, er komt ook geen knipperend streepje maar een niet-knipperend blokje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan