Windows niet op C-partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik heb Windows XP geïnstalleerd, maar doordat er een kaartlezer in mijn computer zit is Windows op partitie I: geïnstalleerd. Ik kan de schijfletters niet wijzigen, dan volgt er een foutmelding. Hoe kan ik Windows alsnog op C: krijgen?

Als het een interne kaartlezer is, deze even uitschakelen in het Bios, voordat je Windows installeert.

Ja, maar dat is nu dus te laat, Windows staat er al op.

Is dat niet in bijvoorbeeld Veilige Modus te regelen?

Ook in veilige modus is de schijf/partitie in gebruik en kun je de drive-letter niet aanpassen.

Mij is nog als oplossing aangereikt Hiren's Boot-CD. Heeft iemand daar ervaring mee?

Gedeeltelijk wel, maar ben bang dat je niet kan opstarten om dat de verkeerde drive-letter is toegewezen. Je zal dus ook de "boot.ini" moeten aanpassen. Je hebt Windows net geïnstalleerd, dus waarom niet meteen nog eens. Scheelt mogelijk een hoop ellende en kost iets van 40 minuten.

Gedeeltelijk wel, maar ben bang dat je niet kan opstarten om dat de verkeerde drive-letter is toegewezen. Je zal dus ook de "boot.ini" moeten aanpassen. Je hebt Windows net geïnstalleerd, dus waarom niet meteen nog eens. Scheelt mogelijk een hoop ellende en kost iets van 40 minuten.

@Crash: Ik ben het met je eens dat een herinstallatie aan te bevelen is, met inderdaad de kaartlezer tijdelijk losgekoppeld.
Je opmerking over boot.ini klopt echter niet: Daar gaat het om schijfnummers en partitienummers, niet over schijfletters (zoals C: of D: etc.)

@Hof: In principe kan je inderdaad een registry-aanpassing proberen in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices op de harde schijf vanuit Hiren's, maar (omdat je nog maar net die XP hebt geïnstalleerd) zou ik het advies van Crash volgen en zodoende de installatie nog een keer 'goed' te doen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@Tijs,

Ik had even het woordje "Mogelijk" in het zinnetje over de boot.ini moeten plaatsen.

Okay. Helaas, dan maar opnieuw, geen risico nemen want ik ken de gevolgen niet van de ingreep in het register.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan