Windows niet opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pc-freak1

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
hallo,

ik heb hier een p4 staat met een 200 gb hardeschijf.
een aopen mobo waar de ide controller van stuk is.
mij is in de winkel verzekerd dat k met een pci ide controller verder kon werken.
nou, het is nog steeds niet gelukt.

ik heb de hd in me eigen pc gedaan windows er half op geinstaleerd totdat ie op nieuw op moest starten gouw in de andere pc gedaan.

doet niks.

ik windows er helemaal op gezet via me eigen pc.
ik hd weer terug geplaatst.

dan krijg ik eerst een schermpje van de ide controller. dat ie ide app. aan het zoeken is.
dan een bootscherm.

dan de keuze van windows xp in veilige modus opstarten.
ik kies voor de gewone.
en het volgende scherm is zwart met alleen een knipperend -

iemand een oplossing of iets voor??

Alvast bedankt.

M.V.G.
pcfreak1

kdenk nie direct als je IDE-controller stuk is da je harde schijf ng verder gaat werken hoor zoals ze in de winkel zeggen :p, maar kweet nie direct een oplossing mss dat er iemand anders op het forum nog suggesties heeft

groetjes

heb je wel een aantal minuten gewacht? Bij mij duurde het een paar minuten voordat het streepje overging naar de veilige modus..

Sorry hoor,maaar ben bang dat je dat niet zal gaan lukken,of 1 van de 2 IDE aansluitingen moet het doen.
Je hebt voor die IDE PCI insteek kaart drivers nodig,en die wordt in de Bios nog niet ingeladen,of je moet op de kaart een eigen bios hebben.

Fabeltje wat die PC boer je verteld

Die streep betekent dat hij geen os kan vinden(operating system) Dus of jij hebt windows niet goed geinstalleerd, of je schijf word niet herkend. Kijk dat even goed an in de bios

ok hij heeft wel een eigen bios,

maar kan het niet zo zijn dan me p4 met 1, (nog wat) GHz me 200 gig hd niet herkend??

dus ook niet als ik een pci ide controller heb die zijn eigen bios heeft??

jah dat weet ik,

maar omdat ik zon pci controller er nog heb liggen daarom vraag is het juist.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan