Windows Notepad installeert niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wordfeud

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2016
Berichten
35
Ik heb Kladblok (de standaard Notepad app) in Windows 10 verwijderd (omdat hij steeds vastliep en niets hielp om hem weer werkend te krijgen), en nu wil ik hem vanuit de Windows Store weer downloaden en installeren, maar dat kan ik dat niet kiezen (installeren is grijs, zie foto) omdat 'you own this app' is aangevinkt. Ik heb met Eusing Free Registry Cleaner na verwijdering van de app het hele register opgeschoond, maar het lukt niet. Iemand een idee? Misschien ergens een directe downloadlink?

Bij Windows Notepad staat ook een uitroepteken in . Hij staat ook niet meer in de lijst apps en onderdelen.
 
Hoi, de gewone standaard Windows Notepad, Kladblok dus. Notepadd++ gebruik ik zelf ook (en je hebt ook nog Notepad2), maar ik wil ook gewoon de normale Windows Notepad terug hebben ;-)

Hier de foto's.

foto-1.JPG

foto.JPG

Ik zal eens proberen of ik met windows setup de windows systeembestanden kan herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Vreemd. Probeer deze eens.

Het kladblok staat onder accessoires bij alle (de A) apps in het startmenu.

Hopelijk kom je er zo uit.

Dan rechtmuisknop proberen en dan uitvoeren als administrator.
 
Standaard Windows Notepad (Kladblok) staat gewoon in:
C:\Windows\notepad.exe

Daarnaast nog in:
C:\Windows\System32\notepad.exe

En:
C:\Windows\SysWOW64\notepad.exe
 
Laatst bewerkt:
Scan eerst het systeem als admin met:
En voer dan vanuit de Windows Store hem weer toe.


NOK, dan zo:
https://www.windowscentral.com/how-uninstall-remove-restore-built-apps-windows-10
How to restore built-in apps on Windows 10
Did you accidentally remove an app you now want to use? No worries — you can use PowerShell to restore any built-in apps that you wiped from your PC. Again, ensure you don't have any programs running before starting the following steps.

Right-click the Start button.
Click Search.
Type
Code:
PowerShell
into the search field.

Click Search. Type
Code:
PowerShell
.
Right-click Windows PowerShell.
Click
Code:
Run
as administrator.
Type
Code:
Get-AppxPackage -AllUsers| Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
Hit Enter on your keyboard. Any built-in apps you removed will now be restored. Depending on how many apps you removed, this process might take awhile.
 
Alles werkt weer. Ik was zelf al aan de gang gegaan met verwijderen en opnieuw installeren van apps via powershell ;-)

Opgelost.
 
????
Ik gebruik hem zeer regelmatig en mijn systeem is up to date, niks van gemerkt....
Wel een vreemd beleid voor toch zo een belangrijk product waarvan je zeker weet dat je geen opmaak elementen erbij krijgt....
Ook onder Linux is zo een tool altijd een van de eerste die ik check welke er actief staan; mijn eigen lichte voorkeur is Gedit.
 
Was niet aan jou @ route99 gericht maar aan TS....:thumb:
Was mij overigens ook niet bekend dat MS Kladblok uit de Store had gemikt :rolleyes:
 
Snap ik.... Mag het dan nog steeds vreemd bij mij binnenkomen..... ?
 
Zeker, maar het beleid bij MS is vaker wazig en voor anderen ondoorgrondelijk of niet te bevatten.
Een programma als Kladblok, dat zoveel meer functies biedt als het woord op zich inhoudt, mag gewoon niet ontbreken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan