Windows NT 4.0 map delen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een windows NT 4.0 op virtual pc gezet daar kan ik het netwerk maken dus daar is het svr.sys bestandje goed. Kan ik dit bestandje niet kopiëren en overzetten op de computer van de cnc. Ik ben namelijk bang als ik een service pack installeer dat de cnc niet meer werkt.

Lijkt mij geen goed idee. Wellicht hebben andere helpers daar een andere mening over.
Herinner je dat je na elke systeemaanpassing het SP opnieuw moet installeren.

Tijs.

Ik heb in virtual pc het bestand is van plaats verandert (naar mijn documenten gezet) en dan terug herstart. Toen stond de knop delen er niet meer tussen ik heb het bestandje terug geplaatst waar het stond en de computer weer herstart en de knop stond er terug tussen zonder een SP opnieuw te installeren.

IK ben het niet eens met je manier, maar op eigen risico mag alles. :)

Tijs.

Ik heb even gekeken op de pc van de cnc hier is 64MB aan Ram en 75MB virtueel geheugen. Volgens jullie moet ik gewoon het sevicepack terug installeren. Maar kan iemand mij gewoon een link hiervan geven zodat ik deze gewoon kan downloaden en op een cd kan schrijven? (ik wil ook zoeken maar ik ben bang dat ik de verkeerde neem). In de foto's de gegevens van de windows.(hij is in het engels).
foto.jpguntitled9.jpg

En nogmaals het kan toch geen kwaad voor de cnc? (sorry dat ik het zoveel vraag maar ik wil zeker spelen)

Bram

Heeft u deze link voor en welke moet ik dan nemen de x86 of de alpha? Is dan volgens jullie het probleem opgelost + werkt de cnc nog zoals het moet?

Ik zie nu net dat ik dit heb. Heb ik dan al niet service pack 6a? untitled10.jpg

- De windows is een engelse versie. Het programma zelf is Nederlands maar bij grote fouten kommen de opmerkingen in het Italiaans op.
- De software van de CNC is enkel geschikt voor een Windows NT Worksation weet niet of dit met het service pack wijzigen aan brengt.

- Screen shot van General staat in een vorige post met foto's.

- Krijg de eerste FTP server niet open ik moet een gebruikersnaam en wachtwoord ingeven en blanco lukt het niet.

PS: Is het bij windows NT mogelijk om de wijzingen terug te zetten indien het niet goed is (systeemherstel)?

Laatst bewerkt:
Je kan rustig TU-Rostock gebruiken hoor, & zelfs rechtstreeks van Microsoft is het altijd verstandig om eerst te downloaden, dan te scannen, na OK deblokkeren (indien nodig), & dan tot slot de digitale handtekening nog even goed controleren (die bij dit antieke spul weliswaar verlopen maar verder in orde behoren te zijn. (Zoniet is er onderweg wat mis mee gegaan, download weggooien, opnieuw ophalen.)).

Kan je dit nog eens een beetje uitleggen? Ik snap het niet zo. Wat is TU-Rostock?

W8 eventjes nog eens alles op een rijtje zetten zodat ik terug kan volgen.

- Op de pc staat blijkbaar een service pack 6a op moet ik deze dan nog installeren?

Ok, ja. Tijs schreef het al & hier is de officiele Engelse Microsoft-lezing wanneer & waarom:

ftp://ftp.microsoft.com/bussys/winnt/winnt-public/fixes/nld/40.sp2/leesmij.htm

(Geld dus ook voor SP6a waaraan mogelijk toegevoegd Windows NT 4.0 Post-Service Pack 6a Security Rollup Package (SRP))

Paragraaf 3.2:
3.2 Nieuwe onderdelen aan het systeem toevoegen
-----------------------------------------------
Als u nieuwe software of hardware installeert, of bestaande software of
hardware wijzigt, moet u het Service Pack opnieuw installeren. Dit is nodig
omdat de bestanden die vanaf de originele Windows NT 4.0-schijven
gekopieerd worden misschien niet dezelfde zijn als de bestanden in het
Service Pack. U kunt nieuwe onderdelen (zoals een nieuw stuurprogramma voor
een toetsenbord of printer) niet rechtstreeks vanaf de Service Pack-media
installeren. U moet de nieuwe onderdelen vanaf de oorspronkelijke media
installeren, en vervolgens het Service Pack opnieuw installeren.

Als u bijvoorbeeld de service SNMP installeert na de installatie van
Service Pack 3, moet u het Service Pack opnieuw installeren. Als u dat niet
doet, krijgt u een foutmelding met betrekking tot het bestand Snmpapi.dll.
Dit komt doordat een aantal bestanden in de service SNMP bijgewerkt zijn
door het Service Pack, en de bestandsversies nu niet meer overeenkomen. Als
u het Service Pack opnieuw installeert, worden de nieuwere versies van deze
bestanden naar uw systeem gekopieerd, en is het probleem verleden tijd.

Belangrijk: Als u het Service Pack opnieuw installeert nadat u hardware of
software hebt toegevoegd, moet u een nieuwe map Uninstall laten maken.
Hiervoor moet u, op het moment dat u daarnaar gevraagd wordt, de optie "Ja,
ik wil een map Uninstall laten maken" kiezen.

M.a.w: Je hebt dus zowel de originele CD/Diskettes als ook het laatste service Pack nodig.
Er is niet zoiets als Systeem Herstel, wel kan je een ERD. Staat ook in de Readme.

Laatst bewerkt:
M.a.w: Je hebt dus zowel de originele CD/Diskettes als ook het laatste service Pack nodig.
Die heb ik niet de machine is 2dehands en deze zaten er niet bij. :(

Had ik niet begrepen dat het toevoegen van de Server service gelukt was (dus zonder dat je bestanden moest overslaan omdat er geen NT 4.0 CD beschikbaar is)? Indien ja, dan zou (had ik al eerder gemeld) het genoeg moeten zijn om SP6a te installeren.

Tijs.

Maar is sp6a al niet geïnstalleerd? (Kijk bij een vorige post van mij met foto.) Sorry als ik jullie niet begrijp.

Ok. Blijkbaar lees je niet, dus heb ik er geen zin meer in, ik stop ermee.

Ok sorry ik had gisteren weinig tijd en had u tekstje maar half gelezen. Ik weet nu ook dat ik het service pack terug moet installeren maar wat wordt er eigenlijk bedoeld met dat mapje uninstal dit is toch om programma's te verwijderen? Ik heb nog een mapje op de D schijf gevonden met naam I386 is dit niet een mapje om windows te installeren kan ik hier van misschien nog iets bruikbaar gebruiken of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan