Windows NT eraf XP erop

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eric1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric1

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2001
Hallo allemaal.

Een vriend van me heeft een laptop met Windows NT er op maar wil daar van af en wil er XP opzetten, nou heb ik ergens gelezen dat dat niet zomaar, gaat dat er een bepaalde manier is om te formateren zoddat XP er op kan.

Kan iemand iets adviseren.

Mvg,
Eric

Mits de laptop krachtig genoeg is voor XP kun je dit zonder problemen installeren. Booten vanaf de CD en de aanwijzingen goed volgen.

Maak, uiteraard, wel eerst een goede backup van documenten enz.

Bedankt voor je reaktie,

XP er op zetten zou het probeem niet zijn denk ik, ik verwacht een probleem met het verwijderen van NT.

Mvg,
Eric

Tijdens de setup van XP kun je ervoor kiezen de schijf te formatteren (sterk aan te raden). Dan is NT echt foetsie hoor.

Kan er ook worden geformateerd via een opstartschijfje? omdat de externe cd rom speler niet wordt gezien.

Eric

Jazeker, zie handtekening. Als je die diskette hebt gemaakt kun je daarmee opstarten. Via het programma delpart.exe (op diskette) kun je alle partities verwijderen.

Ga daarna naar de cd, map i386 en start de installatie via WINNT

Let op, test eerst of de externe CD-speler wel gezien wordt!

Geplaatst door Eric1
Kan er ook worden geformateerd via een opstartschijfje? omdat de externe cd rom speler niet wordt gezien.

Eric

Dat kan maar dan zul je waarschijnlijk de partities moeten verwijderen en opnieuw moeten aanmaken. Dit kan met fdisk op een gewone opstartflop. Met deze flp kan je ook weer je cd-rom drivers laden om de xp-cd te benaderen.

Installeren binnen Win-NT kan ook, de laptop start opnieuw op maar of hij dan automatisch je cd-rom mee neemt??? dat weet ik niet. Succes.

advies

kets NT er gewoon af ( Format ) dan start je pc opnieuw op doet cd'tje erin en go!:thumb: .
(zo zou ik dit aanpakken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan