Windows OEM installeren legaal ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

msi009

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2012
Berichten
829
Hallo allemaal.
Ik weet niet precies hoe dit zit daarom heb ik maar even een topic geopend.
Wil graag weten hoe het nou precies zit met het Herinstalleren van windows op een pc die al de windows code sticker heeft.
Een vriend van mij heeft bijv een pc met windows vista erop via de winkel zo gekocht en wil dat ik deze herinstalleer zodat hij weer opgeschoond wordt / schone installatie ,
kan ik nu dan gewoon een windows vista cd erin doen en dan bij de activatie code gewoon de code wat er op de sticker op zijn case staat ? ) is dit legaal als het een copy cd is ? )
En moet hem een OEM cd zijn of mag t ook gewoon elke andere vista zijn als het maar hetzelfde was als zijne dus bijv home premium etc. ?
--
Mischien dat hier ook iemand is die in de pc buisiness zit en die mij wat meer kan vertellen over het instaleren van windows bij andere mensen en wat je hiervoor nodig hebt ( originele cd ) of wat dan ook.
Mvg msi009
 
Laatst bewerkt:
Ok, nog leuker maar niet makkelijker:

Je kan iedere willekeurige officiele Vista-DvD of DigitalRiver-download (DHZ-DvD) in dezelfde taal gebruiken, zolang je maar meteen in het begin - dus niet overslaan - van de installatie de Produkt-IDentificatie-Sleutel invoert, & mits:
Er de versie word geinstalleerd die op het Certificate of Authenticity (CoA, de sticker) staat, & die PID-Sleutel alleen & uitsluitend op die ene computer gebruikt word.

Activatie kan afhankelijk van versie & installatie-medium soms alleen per telefoon (waarvoor ook een gratis nummer aangeboden word).
 
Laatst bewerkt:
Oke dat klinkt makkelijk , dus als er op die stickertje op zijn case staat : windows vista home premium , Dan download ik die van internet copy op een cd en installeer hem daarop met zijn serial code die ook op die sticker staat ?
De copy cd is dan toch wel legaal omdat je een copy mag hebben van waar je al een serial voor hebt als ik het goed begrepen heb.
Maar er is dus verschil of ik nu een OEM versie download van home premium of een normale versie ?
 
Gezien het om Vista gaat, naar die sectie verplaatst.
 
Ik zal het maar gelijk hier posten ipv nieuwe topic,
Ik probeerde gisteren de windows vista .iso op dvd te branden maar nadat hij klaar was met branden liet mijn pc de dvd leeg zien..
Als ik op de achterkant van de dvd kijk zie ik dat er iets op gebrandt is ( hij was nieuw )
Imgburn is gebruikt om te branden en daarnaa ook free iso burner , duurt ong 10 minuten om te branden , staat succefull maar laat de schijf leeg zien.
En andere pc's lezen de dvd hierna niet eens meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan