windows of harddisk kapot...welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

corien20

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2005
Wanneer ik mijn computer wil opstarten kom ik op een gegeven moment in het venster waar ik de keuze kan doen; veilige modus/veilige modus met opdrachtprompt etc etc..
Welke keuze ik ook doe, hij pakt hem niet want er is een fout..
Ik krijg steeds de foutmelding dat er iets met de harddisk zou zijn....en kan dus niets..

Kan dit ook aan Windows liggen?Dat daar een fout zit??Of is het zeker weten de harde schijf, die dus aan vervanging toe is:S

nou er komt een verhaal te staan van; fout gevonden, windows is afgesloten om schade te voorkomen.
als dit de eerste x is dat u dit ziet dan bla bla bla...

technische informatie:

stop: 0x0000007b(0xf7900640,0xc0000034,0x00000000,0x00000000)

controleer de computer op virussen, verwijder nieuwe vast schijven of vasteschijfcontrollers die u hebt geinstalleerd. Controleer of de vaste schrijf op de juiste wijze is geconfigureerd en afgesloten. Voer chkdsk/F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start vervolgens de computer opnieuw op!!

Maar ik kan geen opdrachten invoeren dus:S

Eeh... heb je toevallig in je systeemkast zitten prusten? Check even of alle kabels op zijn plaats zitten. Misschien is er een los of zit ie niet goed vast.

Als dat niet werkt, probeer dan eens te starten van de Windows CD. (let op: daarvoor moet in je bios wel die optie aangemeld zijn). Als dat lukt, probeer dan om bijvoorbeeld chkdsk te starten om eventuele fouten te vinden en te repareren.

Let even op: als je op het punt komt om toch een nieuwe harde schijf te installeren, sloop dan niet meteen de oude eruit. Mogelijk is alleen de bootsector beschadigd en kan je na installatie van de nieuwe toch nog wat data van die oude schijf redden.

gister heeft zo'n mannetje van een computerwinkel mijn geheugen eruit en er weer in gezet en het moederbord heeft hij vervangen...Alles zit/ zou goed zitten..

Waar moet ik in mijn bios de optie hebben staan? kan je me dat vertellen? ben geen whizzkid:S

ik heb quick boot mode; enabled
boot up on num lock ; on
boot to os/2: yes
boot from network: enabled

moederbord vervangen?
Dan heeft hij windows toch ook opnieuw erop gezet?
Deed je pc het wel toen die terug kwam van de winkel?

nee windows is er niet op gezet..

nu word ik blij want je gaat waarschijnlijk zeggen dat het daar dus aan ligt?
ik heb elk moment de windows cd rom hier, en dan ga ik dat erop zetten.. Er staat namelijk geen belangrijke data van mij op de computer...

Het zit zo;

afgelopen weekend was mn broer hier, hij had nog een harde schijf, en verder heb ik geheugen nieuw gekocht en moederbord en processor(on board zat videokaart en geluidskaart) en ik heb een netwerkkaart nieuw gekocht. Maar het moederbord was of verkeerd aangesloten of kapot, daarom ben ik gister teruggegaan naar die winkel en heeft hij alles goed gemaakt...
Ik had van mijn broer begrepen dat windows op de harde schijf zat(maar kan me ook vergist hebben aangezien het eerst de bedoeling was dat ik ook zijn oude moederbord zou krijgen)

maikel9 bedoelt niet dat je windows kapot is, maar als je een nieuw moederbord koopt, moet je ook je windows opnieuw installeren omdat er teveel is veranderd op vlak van hardware

en draait het? blijkbaar dan tog het moederbord als het draait

Graag gedaan Corien :thumb:
De fout ligt em in het feit dat windows geinstalleerd is met dat oude moederbord die heb je veranderd en dan herkend windows het moederbord niet meer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan