windows of ms dos?

Status
Niet open voor verdere reacties.

saxxon_1

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2002
ik heb een probleem: ik heb en systeem die draai op win xp pro en als ik hem op wil starten slaat die vast bij de eerst logo van xp, we hebben alles al geprobeerd maar hij wil echt nerguns op reageren.
toen dacht ik ik ga hem opnieuw instaleren, maar zelfs dat lukt niet hij loop ook vast bij het instaleren.
ik heb een pentium 4 2.0ghz met een moederbord van asus de p4b266.
is er iemand die mij hier in weg kan helpen want mijn opties zijn echt op.
we zitten er aan te denken dat het misschien een bios probleem is maar weet het niet zeker, want ik ben een beetje bang om te flessen van me bios.

Besteed 30 minuten van je tijd en je kunt rustig met je bios gaan "klooien".

Ik had jaren terug ook een vervelend probleem en durfde ook niets te wijzigen in het bios. Ik heb toen met pen en papier de instellingen van het bios opgeschreven (kostte mij 30 minuten).

Vervolgens heb ik in het bios gekozen voor een reset naar de "standard values" en afgewacht.
De machine deed het daarna prima.

Gaat het fout dan kun je de "opgepende" waardes weer terug zetten.

Meer info gevraagd,
waar loopt hij vast, welke error geeft hij.

Indien blauw scherm bij installeren moet je ne keer in de bios hardware gaan uitschakelen.

wat ik in mijn vorige posting vergat :

als je nu eerst een formateert en dan Windows opnieuw probeert te installeren................?

Bij NTFS indeling booten met een '98 disk, partities verwijderen met fdisk, nieuwe aanmaken volgens FAT indeling en dan formateren.

Bij FAT-indeling rechtstreeks m.b.v. een '98 bootdisk.

Vervolgens Windows installeren.

Laatst bewerkt:
Vergeet bij fdisk niet eerst fdisk/ mbr maakt de mbr schoon want er kan wat op zwerven van sys winxp

hoi ja bedankt dat jullie al zo snel hebben gereageerd tof :-))
eerst antw op de eerste vraag "waar hij vast loop " zogouw ik mijn comp opstart krijg je eerst de dos te zien met geheugen en al nog meer.
MAAR zogauw als je de eerst logo van xp ziet die met dat metertje er onder zit die vast , hij kom nog niet eens in volle scherm dan is het boem vast.
en nu pasja ik heb alles op ntfs staan en heb zelfs mijn swapfile's op een patitie van 2 gb staan.
we hebben alles al leeg gehaald en toen geprobeerd xp er weer op te zetten, maar dat ga ook niet want hij zit weer vast met instaleren, dus ik krijg er nix op. snap je het probleem en het is ineens gekomen, comp heb een weekend aan gestaan en ik reset hem en toen het probleem.

daarom adviseer ik ook een format, dus stoppen met proberen te installeren, eerst formateren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan