Windows.old map verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitchelhal

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2010
Hallo allemaal,

Ik wil graag de map Windows.old verwijderen van mijn HDD.
Dit laat mijn PC alleen niet toe. Ik ben zelf de adminstrator van de PC.
De map neemt erg veel ruimte in beslag.
Ik heb ook al gekeken bij de Beveiliging van de map maar daar kan ik niks veranderen.

Hoe kan ik deze map verwijderd krijgen?

MVG
Mitchelhal

Hallo,

Gewoon DEL en ja? moeilijk is het niet mits jij alle bestanden eruit hebt gehaald van je oude profiel dan kan die weg. Meer staat er niet in windows.old

Nicj56
Dat werkt dus niet. En de map staat bomvol met oude zooi ong 9,72GB

Lange Pier
Ook al geprobeert. Werkt niet.

schakel het admin account in.

Verwijder hem vanuit daar.

Admininstrator aan zetten doe je zo:

start>cmd>netuser administrator /active: yes

Stel een wachtwoordin:

start>cmd>netuser administrator *

vul nu het wachtwoord er komen geen **

doe maar met een spatie typ fout. geld voor beide. met /active:yes zo;)

Hij kent netuser gewoon niet. Ik typ het goed. Hij herkent hem niety.

netuser kent hij niet omdat het zo moet:

net user administrator /active:yes (is aan)
net user administrator /active:no (is uit)

doe dan dit:

start>cmd intypen>rechtermuisknop op cmd>als administrator uitvoeren en klaar. Dan kan je alles in CMD.

Het administrator account heeft iets meer rechten als een normaal account zoals wij gebruikers hebben.

Nu staat er de opdracht is voltooid. Kan ik de map nu wel verwijderen?

Ja dan even start>pijltje naast afsluiten>andere gebruiker en inloggen onder het administrator account:)

Ik heb er op ingelogd. Drukte op DEL bij de map. Zegt hij You need the permission of an adminstrator.

Dat doe ik maar daarna geeft hij de melding
"You require permission from Adminstrators to make changes to this folder"
Dan heb je 2 opties Try again (wat niet werkt) en Cancel

Bedankt beide, maar het is inmiddels al gelukt.
Ik vroeg een vriend raad die naast me woont en die heeft het opgelost!
Toch bedankt!

Onderstaande voer je uit:
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-verwijderen?p=4793338&viewfull=1#post4793338
Je klikt rechts op de map windows old in plaats van zoals in het bericht waar het gaat over een partitie waar windows 8 op stond.
Zorg ervoor dat je alleen de map zelf en onderliggende objecten van een volledige machtiging voorziet (mappen en bestanden in de windows old map), geen bovenliggende objecten (het station waar de windows old map op staat). Je ziet vanzelf wat je aan en uit kan vinken.
Maak eventueel eerst een systeemherstelpunt (klik).
Mocht er gezegd of gevraagd worden bovenliggende objecten te vervangen, dan anuleer je dat, en kijk je wat je wel en niet aan hebt gevinkt in de vensters.
Daarna kan je de map windows old verwijderen.

Ik zag dat je 1 minuut voor ik deze poste het al opgelost had, haha, ik laat deze wel staan mochten er geinteresseerden zijn, want je verteld niet hoe het is opgelost.

Misschien voor jou ook handig deze info eens te lezen, aangezien het op die manier altijd raak is, geen bestand zal in de toekomst nog voor jou onbereikbaar zijn in windows als je weet hoe je windows beveiliging in kan stellen (infecties uitgesloten), Succes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan