Windows.old verwijderen uit Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJZijlstra

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2013
Berichten
283
Geachte lezer,

Kortgeleden heb ik een herinstallatie gedaan van Windows 10 Education. Daarna blijft er een zgn. “ Windows.old” achter en ik wil deze graag verwijderen vanwege de hoeveelheid schijfruimte die dit in beslag neemt.
Via internet worden veel oplossingsmethoden aangeboden, bv. door schijfopruiming. Dit heb ik enkele keren zonder succes gedaan.
Daana heb ik dit gedaan om via <CTRL><ALT><DEL> en naar “ Andere gebruiker” te gaan, doch dan krijg ik te zien dat ik tevens ook “Administrator” ben!! De windows.old krijg ik dan niet weg.

Mijn vraag is hoe krijg ik de “ Windows.old” wel verwijderd uit mijn folder.

Groet,
Johan
 
Die schijfopruiming werkt maar alleen met de systeembestanden opruimen aangevinkt.
 
Alle opties in de schijfopruiming heb ik aangevinkt, ook verschillende unlockers geprobeerd doch zonder succes.
Wat kan ik nog meer doen?

@manamana,
Ik heb alles gedaan overeenkomstig het filmpje.

Nog even ter verduidelijking en extra info, ik had eerder ook al een Windows 10 erop staan maar doordat alles te onoverzichtelijk en vol was, heb ik besloten een herinstallatie te doen.

Groet,
Johan
 
Laatst bewerkt:
Ga eens op herhaling. Misschien zie je dan staan. Vorige windows installatie Misschien heb je erover heen gelezen en alleen naar old gezocht.

old.PNG

en/of
old1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenstaande opties uitgeprobeerd doch zonder succes.
Wat is er verder nog mogelijk?

Groet,
Johan
 
Geachte lezer,

Excuus voor het lange wachten vanwege de drukte, maar nu weer druk bezig geweest.

Opnieuw geprobeerd volgens opgegeven link, maar dan krijg ik de berichtgeving zoals in bestand aangegeven is.
Ik kom nog niet verder. Zijn er nog meer mogelijkheden?

Groet,
Johan
 

Bijlagen

  • ScreenHunter_01 Nov. 11 21.48.jpg
    ScreenHunter_01 Nov. 11 21.48.jpg
    40,2 KB · Weergaven: 62
Als bovenstaande allemaal niet werkt, kijk dan of je in de folder kunt komen en begin per folder de files te wissen. Werk zo langzaam terug in de boom structuur. Zo heb ik zelf wel eens weerbarstige folders toch kunnen wissen.
Lukt ook dit niet, download dan bv. de Norton rescue disk: https://community.norton.com/en/forums/downloadable-ghost-15-recovery-disk-iso (er zullen ongetwijfeld andere disks zijn waarmee dit kan)
en brand deze bootable disk.
Als je daar mee boot zit er ergens een functie om je systeem te verkennen. Daarmee kun je dan de folders wissen.
 
Bedankt voor de antwoorden.

@Veng, wat moet ik met die boot gaan doen, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.

@MikZjegger, als ik jouw optie uitprobeer krijg ik in de prompt "Geen toegang".
Hoe kan ik wel toegang krijgen?

Graag hoor ik.

Groet,
Johan
 

Bijlagen

  • ScreenHunter_02 Nov. 12 12.47.jpg
    ScreenHunter_02 Nov. 12 12.47.jpg
    37,4 KB · Weergaven: 64
In de link die ik je gaf staat bij de tweede post "Here you go ". Dat is de link om een iso bestand te downloaden. Dat bestand moet je als iso branden. Dan krijg je een zg. bootable/opstartbare schijf. Met die schijf start je je computer op. Hij laadt dan niet zijn eigen windows os, maar een andere versie van windows die hij van de schijf haalt. Het resultaat is dat je een systeem krijgt, waarmee je files van je eigen os kunt bekijken of wissen. Dit kan dan omdat je eigen os geen blokkade voor die files kan opwerpen omdat dat os immers niet actief is.
Klinkt een beetje verwarrend mss maar kern is dat je een ander os hebt geladen waarmee je je eigen os kunt aanpakken.
In je bios moeten de instellingen wel zo staan, dat je idd als eerste van je dvd/cd kunt opstarten. Dat hang een beetje van je systeem af. Als dat neit lukt kunnen anderen je daar beter bij helpen.
 
@LangePier,

Inderdaad werkte je suggestie. Windows.Old was er uit maar daarbij tevens álle bestanden inclusief mijn windows 10.
Uiteindelijk heb ik mijn computer wel weer aan de praat gekregen door vanuit de BIOS op te starten en windows opnieuw te installeren.
Ik heb besloten om mijn vorige windows 7 weer te gaan installeren.
Misschien later weer terug te gaan naar Wndows 10.

Groet,
Johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan