Windows onveilig geworden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

WillyE

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2007
Berichten
10
Vorige week hadden we een zware crash op een medion notebook. Windows xp wilde niet meer opstarten. Dus hebben we naar de recover cd’s gegrepen. En ook nog een windows xp cd gebruikt.
Alles begon terug te werken.
Maar nu werden blijkbaar allerlei systeembestanden overschreven die voordien reeds door windows update vernieuwd waren.
Na de nodige veranderingen, scans en defragmentatie, werkt alles weer netjes.
Nu is mijn vraag : is het systeem nu nog beveilgd zoals het hoort?
En hoe kan ik dit eigenlijk checken…
Want bij ‘software’ staan nog altijd die beveilingsupdates genoteerd. Dus normaal zou het veilig moeten zijn?
Maar wat als die recover cd allerlei oudere bestanden terug heeft gezet, en de nieuwe eraf…hoe zit dat dan?
Kan ik ergens de ‘eventueel’ ontbrekende bestanden laten opsporen en toevoegen?
Een mogelijke oplossing : alle updates via Software verwijderen en alles opnieuw laten downloaden?
Is er een andere oplossing?
Ergens online scannen?
Of misschien is de beveiling toch niet zijn aangetast? Hoe kom ik dat te weten?
Dank.
Willy.
 
Ik stel voor om het heel simpel te houden.
SP2 staat er natuurlijk al weer op.......... ???

Dan simpelweg naar windows update gaan en daar alles downloaden en installeren wat Windows update aantreft.
Vervolgens laat je de virusscanner en een progje als Ad-aware nog even naar het systeem "kijken" en klaar ben je.
 
Laatst bewerkt:
Ik stel voor om het heel simpel te houden.
SP2 staat er natuurlijk al weer op.......... ???

Dan simpelweg naar windows update gaan en daar alles downloaden en installeren was updates aantreft.
Vervolgens laat je tot slot je virusscanner en een progje als Ad-aware nog even naar het systeem "kijken" en klaar ben je.


Ik heb dus gemerkt dat een hoop bestanden in de system32\drivers plots opnieuw oudere bestanden waren in vergelijking met een andere goed draaiende pc hier.

Dus eigenlijk misschien best alle updates die in software staan laten verwijderen? En opnieuw gaan updaten?
Of zou ik kunnen vertrouwen in het systeem bij microsoft dat zegt wat ontbreekt?
Wat als die enkel gaat zien naar geïnstalleerde software via configuratie?
Hij zou ook moeten zien of bestanden mogelijk beschadigd zijn?
 
Hoi !

Gewoon de raad van @Pasje opvolgen: waarschijnlijk moet je nog 80 + update's downloaden......

De rest gaat normaliter automatisch.....

Tenminste als de PC niet uit het pre-SP2 tijdperk stamt; die zul je handmatig moetem downloaden.

Greetz,

Harry.
 
Zoals ik al opmerkte, houd het simpel en ga naar Windows update. Update zal de nodige updates ophalen en installeren. Eerst verwijderen van de updates in software is niet nodig.
 
ok.

Zoals ik al opmerkte, houd het simpel en ga naar Windows update. Update zal de nodige updates ophalen en installeren. Eerst verwijderen van de updates in software is niet nodig.

Die notebook staat momenteel bij mijn dochter.
Maar ik ga het spoedig proberen uitvoeren.
Ik vertel nog wel hoe het afgelopen is.
Bedankt.
 
Nog niet zeker!

Hallo, intussen nog niet opgelost. Maar wellicht maak ik me nodeloos zorgen.
Morgen ga ik er naar toe, zal eens een test doen met Shield Up.
Als die zegt dat het veilig is veronderstel ik dat hij klaar is.
Bevestiging hiervan volgt nog.
Willy.
 
Opgelost!

Hallo, intussen nog niet opgelost. Maar wellicht maak ik me nodeloos zorgen.
Morgen ga ik er naar toe, zal eens een test doen met Shield Up.
Als die zegt dat het veilig is veronderstel ik dat hij klaar is.
Bevestiging hiervan volgt nog.
Willy.

Ondertussen goed nagekeken : windows update werkt weer normaal, alle updates blijken aanwezig.
De test met Shield Up leerde dat het systeem perfect beveilgd is.
Dus ik neem aan dat het opgelost is.
Met dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan