Windows op een nieuwe PC instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.
En dan krijg je heel even de melding "druk op een toets om van de cd op te starten"

niet opgemerkt, ik heb in de Bios ingesteld. dat hij eerst de CD-rom en dan pas de Harddisk. toen save and exit. daarna gaf hij gewoon weer de melding van: disk boot failu....

Als dat in de bios goed staat en je start de pc op met de cd er in krijg heel even die melding, goed opletten dus.

1. Start de computer op vanaf de cd-rom met Windows XP. Plaats hiertoe de cd-rom van Windows XP in het cd- of dvd-station en start de computer opnieuw op.
2. Druk op een toets om de computer opnieuw op te starten vanaf de cd-rom met Windows XP zodra het bericht 'Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten' wordt weergegeven.
3. Druk in het scherm Welkom bij Setup op ENTER om Windows XP Setup te starten.
4. Lees de gebruiksrechtovereenkomst door en druk op F8.
5. Volg de aanwijzingen op het scherm voor het selecteren en formatteren van de partitie waarin Windows XP moet worden geïnstalleerd.
6. Volg de aanwijzingen op het scherm om Windows XP Setup te voltooien.

een willekeurige toets.

Laatst bewerkt:
1. Start de computer op vanaf de cd-rom met Windows XP. Plaats hiertoe de cd-rom van Windows XP in het cd- of dvd-station en start de computer opnieuw op.
2. Druk op een toets om de computer opnieuw op te starten vanaf de cd-rom met Windows XP zodra het bericht 'Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten' wordt weergegeven.
3. Druk in het scherm Welkom bij Setup op ENTER om Windows XP Setup te starten.
4. Lees de gebruiksrechtovereenkomst door en druk op F8.
5. Volg de aanwijzingen op het scherm voor het selecteren en formatteren van de partitie waarin Windows XP moet worden geïnstalleerd.
6. Volg de aanwijzingen op het scherm om Windows XP Setup te voltooien.

w

ik zal is eventjes kijken of dit lukt, bedankt alvast

ik snap niet helemaal wanneer je nog op een toets moet drukken dus ik heb maar de heletijd tijdens het opstarten op enter gedrukt. maar weer die rot error

Deze melding moet je dus krijgen:

attachment.php

krijg je die niet, dan toch nog even in de bios kijken of de cd speler bovenaan staat.

Volg anders deze handleiding:
http://valkarts.nl/windowsxpinstallatie/

Bijlagen

• druktoets.jpg
    druktoets.jpg
    5,6 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Deze melding moet je dus krijgen:

attachment.php

krijg je die niet, dan toch nog even in de bios kijken of de cd speler bovenaan staat.

nope die krijg ik niet, maar in de bios staat CD-rom bovenaan daarna removable en dan Harddisk

als is XP erin doe dat komt er ff in dat zwarte scherm zo _ en dan opeens allemaal geknars in de DVD-rom en dan geeft hij die error van: disk boor fail... Maar als ik hem in een andere PC stop dan start ie wel gewoon meteen op.

Kijk eens in de bios of de cd/dvd speler wel gezien wordt.

Indien je een I965 chipset op je moederbord hebt.

Kijk dan eens in de bios of de JMicron ( of een ander merk ) controller op IDE mode staat, denkelijk staat hij wel op enabled, anders kun je ook niet kiezen als opstartdevice.

Op 965 moederborden worden de CD/DVD devices daar aangehangen.

ik kom er niet meer uit. ik bel die lui dalijk gewoon en dan zie ik wel. Hij moet het gewoon doen:evil:

Maar als dit een nieuwe computer is dan ga je zelf toch niet zitten prutsen. Inpakken die handel en terug naar winkel!

Ron:cool: :mad:

Het ligt denk ik aan de PC.Hij moet gewoon opstarten van de cd rom en je moet dan kunnen installeren.neem je schijf mee en je pc en vraag de leverancier er naar te kijken.
Hun hebben alles ingesteld en dat moet zo zijn dat jij XP zonder problemen moet kunnen installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan