Windows op harde schijf zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

LabNoord

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2010
Ik heb vandaag mijn nieuwe harde schijf binnen gekregen! Maar daar moet nieuwe windows op worden gezet, hoe krijg ik dat voor elkaar?
Kan ik via windows een ISO Bestand downloaden en branden op een CD?

Wat zijn de stappen die ik moet volgen? Want ik denk dat die windows cd die bij de laptop moet horen niet meer heb.

Alvast bedankt

Het Windows zal wel O.E.M. zijn, dan is het goedkoop om bij een laptop mee te leveren maar gelden er beperkingen zoals; niet kunnen upgraden naar nieuwe Windows versies en geldig zolang je de meegeleverde schijf hebt. Hier heb je dus niet zo veel aan. Heel misschien heeft de leverancier een backup partitie op de schijf gemaakt met daarin de bijbehorende bestanden in een 386! map of iets om het hele systeem terug te kunnen zetten. Je zal wel weten of dat op de oude schijf staat.

Voor een Windows DVD te maken moet je, bij een probeer versie van Windows, het .iso bestand downloaden en naar schijf branden met een programma dat "image bestanden" naar schijf kan branden. Vervolgens de DVD drive het eerste opstartbaar maken in de BIOS. Bekijk van te voren de systeemeisen wanneer je niet zeker hiervan bent.

Laatst bewerkt:
Heb de schijf net opgehaald. Bij dat bedrijf zeiden ze je moet CD'tje hebben en dergelijk.
Heb gezocht maar hem niet vinden.

Lange Pier: wat bedoel je met Bakker? Ik heb hem via mycom gekocht bij een Veiling.
Alfred 2: Ik zou niet weten of het daar op staat, hoe kom ik daarachter ? hoe kom ik bij een probeer versie? moet ik dan weer betalen voor een nieuwe windows?

Staat toch een key op de sticker, als in die key "oem" voorkomt.....

Er zomaar een recovery partitie op kunnen staan afhankelijk van het merk maar of die bruikbaar is na plaatsen van de nieuwe schijf....

En de maker van de PC/notebook, wat is niet duidelijk, kan een windows DVD leveren al dan niet tegen betaling.

En wat was er mis met klonen?

Lange Pier bedoeld "bakker" maar de winkels en makers van laptops verkopen geen Windows versies en zullen het niet voor minder dan de prijs die er voor staat leveren.

Iedere Windows 7 is een probeerversie wanneer je geen registratienummer opgeeft. Deze probeer periode kan je nog enkele malen verlengen. hier wordt dat op het Microsoft forum beschreven: http://answers.microsoft.com/en-us/...um-trial/77c989aa-8c7d-e011-9b4b-68b599b31bf5 Je kan nu trouwens alleen Windows 8 downloaden als probeerversie en uit andere bron zal wel illegaal zijn. Probeer via de site https://www.peerby.com om zo een schijfje te lenen maar dit is dan een installatie voor maximaal een paar maanden.

Herstelbestanden, eventueel de Windows DVD bestanden, staan altijd in een tweede partitie. Die kan verborgen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan