Windows op laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Berichten
379
Ik heb een groot probleem.
Mijn laptop met Win XP SP1 draaide perfect totdat de PC steeds afsloeg alsof je de powerknop gebruikte.
Zo lang ik bezig was geen probleem, maar als ik soms enkele seconden, soms enkele minuten mijn muis niet gebruikte hield de Pc er mee op.
Volledige scans gedaan op virussen, Ad-aware laten draaien enz. Niets gevonden. Tot ik een melding kreeg dat IdeCHnDr.sys zou zijn beschadigd.
Direct sloeg mijn PC op zwart en sindsdien kan ik niets meer doen.
Windows start op en halverwege stopt het.
Met MS-Dos kan ik geen NTFC-schijf benaderen om de file te vervangen.
Als ik de hersteldiskettes draai stopt dit proces ook halverwege.
Kortom: Er is niets meer mee te beginnen.

Ra, ra wat kan de oorzaak zijn?

Wim.

P.S. Ook kan ik de Windows CD niet gebruiken. Deze stopt ook halverwege.
 
Laatst bewerkt:
Kan je in veilige modus opstarten, of lukt dat ook niet.


groetjes speedtouch
 
Ik heb de schijf opnieuw geformatteerd en in eerste instantie was het probleem verholpen. Maar na enige tijd werken hield de laptop er weer spontaan mee op.

Ik ben er echter achter dat de Laptop ontzettend heet wordt en als ik de laptop op een verhoging zet op een rooster dan kan ik er langer mee werken voordat hij er mee stopt, dus is het hoogstwaarschijnlijk een temperatuurprobleem.

Mij n vraag is nu of je de ventilator van een laptop zelf kunt reinigen of misschien licht smeren? Zo ja, hoe dan?
 
Hoor je de ventilator wel draaien, mogenlijk is hij defect.

Als je wilt weten hoe je de laptop open kan maken, kan je het beste een nieuwe topic openen met die vraag, vermeld wel het merk en type erbij.

groetjes speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan