windows opent automatisch een map

Status
Niet open voor verdere reacties.

g lohuis

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2001
Na het opstarten van de computer opent windows automatisch de map "Mijn documenten".
Hoe krijg ik dit ongedaan.

De waardegegevens die bij Useinit behoren te staan die kloppen bij mij wel,dus hier kom ik niet verder mee
Is er misschien nog een andere oplossing?

Download dit registerbestandje. Zet het op je bureaublad en dubbelklik erop. Met 'ja' antwoorden als gevraagd wordt of de inhoud aan het register moet worden toegevoegd. De computer wel even opnieuw opstarten.

Deze registeraanpassing is iets uitgebreider dan de tweak op zdnet.:)

Het bestand is toegevoegd, maar de map "Mijn documenten"wordt nog bij het opstarten geopend.
What now ??

Ben je virusvrij? In de link van zdnet heb je kunnen zien dat er sprake kan zijn van virussen als de map zich opent bij een reboot.

Anders even een online scan doen:

Hier, hier of hier:)

De online scan heb ik al gedaan (housecall) maar niets gevonden.
Zou het misschien zinvol zijn om een eerder gemaakte backup van het register terug te zetten,het probleem deet zich toen nog niet voor.
Deze backup heb ik ongeveer 2 maanden geleden gemaakt

Het terugzetten van zo´n oud register kan in theorie maar.....heb je in die tussentijd ook dingen veranderd of programma´s geïnstalleerd? Zo ja, dan zou dat best wel ´ns problemen kunnen opleveren.

Ik zou de voorkeur geven aan een systeemherstel.:)

Met systeemherstel heb ik hetzelfde probleem,de laatste week zijn verschillende progr. gewijzigd en gedownl.
Als het niet anders kan dan moet het maar,of is er nog een andere oplossing?

Even een ingeving, weet niet of het werkt:

Na de opstart even mijn documenten sluiten, afmelden (niet afsluiten), weer aanmelden en dan opnieuw opstarten.

Wat ook kan helpen is even je wisselbestand wissen als je de pc afsluit. Dat doe je als volgt:

klik op start>uitvoeren>type: regedit
Hier ga je naar de sleutel HKEY_LOCAL-MACINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control/Session Manager/Memory Management/ aan de rechterkant zie je de sleutel ClearPageFileAtShutdown. Deze heeft als standaard waarde 0. Geef deze waarde 1

Wat staat er in msconfig onder tab opstarten? (klik start en type in uitvoeren: msconfig gevolgd door enter), misschien dat er een programma dat met windows meestart zorgt dat MD wordt geopend?

De volgende items staan bij opstarten
winpatrol
updreg
qttask
cthelper
avgemic
avgcc
rundll32
nwiz
nettraffic
system33r
wwdisp