Windows opent helemaal nix meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinekuhh

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2007
Berichten
7
Van het ene op het andere moment geeft windows bij opstarten een vreemd teken als foutmelding. Verder zijn alle icoontjes op het bureaublad die geinstaleerd zijn niet meer te openen omdat er een programma mist.... Als ik dit programma via het web wil opzoeken zegt ie dat ie de "file extension lnk" zoekt...
Wat dit is en waar ik dit kan vinden weet ik niet. Heb al geprbeert om systeemherstel te doen, maar dat opent ie ook niet. Welk programma moet ik downloaden om alles weer te kunnen doen?
Alvast heel erg bedankt!!
 
Om systeemherstel uit te voeren kan je ook in start->uitvoeren %SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe typen (of de regel kopieren)
 
Heb ik geprobeerd, dan zegt ie kan het programma: "rstrui.exe" niet vinden.... :confused:
 
Jah ik kan op internet komen via programma via het web opsporen... Ik zal deze scan ff proberen... De vooruitgang hoor je zo snel mogelijk!
 
:(Heb de virus scan gedaan en daarna de geinfecteerde dingen verwijderd... Er is nog steeds nix veranderd op mijn computer.
Bij opnieuw opstarten geeft ie ook een schermpje waarin 2 vreemde tekens staan... Hierbij kan ik alleen maar op ok klikken.
Heeft iemand nog een ander id wat er aan de hand is? :(
 
Het zou kunnen dat je de associatie voor .lnk bestanden kwijt bent.

Een fix daarvoor staat bij Kelly's Korner Tweaks op regel 12 rechts.
Deze dan downloaden naar het bureaublad, er daarna op dubbelklikken en toestemming geven.

Als je de associatie voor .exe bestanden ook kwijt bent probeer dan hetzelfde met de tweak op regel 12 links.
 
Heb ze beide gedownload, en de computer zegt weer hetzelfde: kan het progr. nie openen, bijbehorende program. via web opsporen, of uit lijst selecteren... Ik denk dat er idd 1 program. niet meer op de pc staat, waardoor alle programma's niet meer willen:S
 
Heb dat ingevoerd, ma er gebeurt verder nix... wat moet ik daarna doen? Krijg een scherm van register-editor .... Sorry ik weet er echt helemaal nix vanaf...
 
Eenmaal in de Registereditor zou je nu via Register (links boven) > Registerbestand importeren... die twee reg-bestandjes die je bij Kellys Corner hebt gedownload één voor één kunnen importeren.
 
Computer wou helemaal niet meer opstarten dus we hebben em weggebracht naar een mannetje... Nu is ie weer helemaal goed!:)
Iedereen bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan