Windows opnieuw geïnstalleerd, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sidney1701

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2010
Hallo,
Ik heb pas geleden windows opnieuw geïnstalleerd op mn laptop omdat mijn laptop erg langzaam was en ik een cd had om windows xp home edition te installeren. Ik heb dit gedaan en de stappen gevolgd die er gevraagd waren. Toen ik klaar was met installeren moest ik kiezen tussen mijn oude besturingssysteem en de nieuwe (wat ik al raar vond omdat ik dacht dat de oude verwijderd zou worden). Dus ik koos voor de nieuwe, alles werkte snel maar ik had 1 probleem. Letterlijk alles was weg. Ik kon geen verbinding meer met internet maken, het leek wel of er een aantal belangrijke programmas niet opstonden. Als ik bij configuratiescherm-software kijk dan staat er ook helemaal niks.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat alles weer werkt zoals een normale computer zoals internet, enz.?

Alvast bedankt!
Groeten Sidney

Laatst bewerkt:
Hoi,

Het opnieuw installeren van Windows, kan op verschillende manieren.
1. Bij een z.g. recovery wordt de harde schijf gewist en wordt de laptop teruggezet naar de 'fabrieksinstellingen'
2. Met een cd of dvd met Windows, ánders dan de oorspronkelijke versie zijn er twee mogelijkheden: er wordt een installatie uigevoerd, met behoud van de 'oude' windows versie (map), of er wordt - vergelijkbaar met 1. - een formattering uitgevoerd.

Bij jou is er kennelijk sprake van:
- het gebruik van een ándere Windows-cd (dus versie) dan de oorspronkelijke
- de oude windowsversie is in een aparte map geplaatst (of de nieuwe in een nieuwe).

Bovendien is er een z.g. dualboot aangemaakt.

Dat betekent dat je alle stuurprogramma's (drivers) van je hardware opnieuw zal moeten installeren. Maar ook alle programma's, zoals bijvoorbeeld het officepakket dat je gebruikte.
Die kan je vinden op de website van je laptopfabrikant, maar je vermeldt noch het merk, nog het - volledige - typenummer.
Maar wellicht heb je aan deze informatie al genoeg .....

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt voor deze informatie! Is er ook een mogelijkheid om de nieuwe versie weer te verwijderen en het dan op manier 1 te doen?:
1. Bij een z.g. recovery wordt de harde schijf gewist en wordt de laptop teruggezet naar de 'fabrieksinstellingen'

Groeten Sidney

Oke, bedankt voor deze informatie! Is er ook een mogelijkheid om de nieuwe versie weer te verwijderen en het dan op manier 1 te doen?:

Groeten Sidney

Tsja .... maar ik heb juist net aangegeven, dat je daarvoor het merk en exacte type (onderkant laptop) van het apparaat moet opgeven ...... :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan