Windows opnieuw installeren/hardeschijf ruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Whysopro

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2009
Hallo, sinds kort vind ik dat mijn C: schijf verdacht weinig ruimte vrij heeft (1,90 GB van de 59,8 GB beschikbaar), ik heb al verschillende programmas zoals CCleaner die ik regelmatig gebruik, maar hierdoor wordt de ruime ook niet heel veel groter (Varieert tussen de 2-4 GB vrij).

Ik ben van plan mijn Windows 7 (Home premium) opnieuw te gaan installeren, alleen nu heb ik twee vragen:

1 - Ik heb 3 hotswap schijven in mijn PC:
een D: schijf ter grootte van 59,8 GB waar ik alle troep op zet.
Een X: schijf van 931 GB waar ik al mijn spelletjes en muziek op zet.
Een Z: schijf van 931 GB waar ik alle overige programmas en fotos/videos op zet.

Als ik mijn windows, wat op mijn C: schijf staat opnieuw installeer, worden al mijn andere schijven dan ook leeggehaald? (Ik denk haast van niet, aangezien het hotswap schijven zijn, maar ik zou dit toch graag 100% zeker weten)

2 - Als ik mijn windows opnieuw installeer, is het dan mogelijk om de grootte van mijn C: schijf te vergroten door hem bijvoorbeeld samen te voegen met de D schijf van 59,8 GB, of door bijvoorbeeld wat ruimte van mijn Z: schijf over te plaatsen?

(Ik wist trouwens niet precies in welk sub-forum dit het beste paste, dus als dit het verkeerde is excuses daarvoor, en kan iemand dit dan A.U.B verplaatsen naar waar het wel thuis hoort of mij vertellen waar het moet?)

Hoi..

Aan gezien deze vragen gaan over een besturingssyteem op zich met hoe en wat...
Topic verplaatst van hardware/overig--->w7.

Succes met je vraag.

Hooi!
Je moet gewoon booten van je Windows instal CD (dat geef je aan in BIOS)
dan start je opnieuw met DVD in DVD-Rom. In startup kan je kiezen welke schijf wil te formatteren en opnieuw Windows instaleren

Dan heb ik alleen wel 1 probleem: Ik heb mijn Pc gekocht met windows vista er op, en ik kreeg er een key bij waarmee ik gratis kon updaten naar Windows 7 zodra hij uitkwam, ik heb van windows 7 dus geen CD

Ergens DVD van orginele Win7 lenen en eigen code gebruiken.
Succes...:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan