Windows opnieuw installeren, maar wel mijn bestanden behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

uusac

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2007
Berichten
7
Hoe doe ik dit? Ik heb al wel gelezen dat ik alles op de D-schijf moet zetten en vervolgens de hele c-schijf wissen en windows opnieuw installeren. Is dat een optie? Of is er iets beters? Want ik wil echt die bestanden houden. Alvast bedankt:thumb:
 
Als je gegevens wil behouden!kun je er voor kiezen om alle belangrijke spulletjes op een Cd te zetten of inderdaad naar een twee schijf te kopieeren!dit is met een schone installatie waardoor alle gegevens verdwijnen.

Met een nieuwe setup,waardoor windows alleen overschrijven wordt gaan de gegevens niet verloren,MAAR in beide gevallen is het toch verstandig om een backupje te maken,je weet nooit of er iets verkeerd gaat............
 
Als je gegevens wil behouden!kun je er voor kiezen om alle belangrijke spulletjes op een Cd te zetten of inderdaad naar een twee schijf te kopieeren!dit is met een schone installatie waardoor alle gegevens verdwijnen.

Met een nieuwe setup,waardoor windows alleen overschrijven wordt gaan de gegevens niet verloren,MAAR in beide gevallen is het toch verstandig om een backupje te maken,je weet nooit of er iets verkeerd gaat............
Wat bedoel je precies met een schone installatie? En op een CD zetten gaat niet, want het zijn aardig wat GB's;)

Ik heb 2 harde schijven, C en D. Op C staan alle belangrijke dingen en op D staat vrijwel niets. Als ik nu alles op D zet en op C Windows opnieuw installeer, is het dan goed?
 
Een schone installatie is dat alle gegevens van c: verdwijnen,die keuze mogelijkheid heb je als je de setup uitvoert,dan formateerd windows je c: schijf en zet hem er nieuw op.

Als je de andere mogelijkheid neemt,wordt windows alleen overschreven.

Antwoord is dus ja!

MAAR: het is niet onverstandig om heel erg belangrijke data toch nog een keer op cd te zetten,er kan natuurlijk altijd wat mis gaan............en geloof me daar wordt je dan niet vrolijk van
 
Een schone installatie is dat alle gegevens van c: verdwijnen,die keuze mogelijkheid heb je als je de setup uitvoert,dan formateerd windows je c: schijf en zet hem er nieuw op.

Als je de andere mogelijkheid neemt,wordt windows alleen overschreven.

Antwoord is dus ja!

MAAR: het is niet onverstandig om heel erg belangrijke data toch nog een keer op cd te zetten,er kan natuurlijk altijd wat mis gaan............en geloof me daar wordt je dan niet vrolijk van
Ja, dat heb ik al eens meegemaakt en dat is inderdaad niet leuk:( Maargoed, ik ga het maar proberen, want nu heb ik niks aan die computer
 
Maar wat is het probleem met de Pc dan?
- Als ik mijn account opstart sluit de computer zichzelf af
- Ik kan het internet niet op
- Ik krijg niet meer de Windows XP-stijl, maar de klassieke Windows stijl. Ik kan het ook niet veranderen.
- Spelletjes spelen lukt niet meer.
- Alles gaat gewoon veel langzamer.

Ik heb dit probleem pas sinds gisteren, ik heb toen op een site naar een crack gezocht en toen is er blijkbaar een virus binnengekomen.
 
Oke,als je windows hebt geinstalleerd,meteen de D: schijf laten scannen,waat als daar het virus ook op zit ben je niets opgeschoten!:thumb:
 
Oke,als je windows hebt geinstalleerd,meteen de D: schijf laten scannen,waat als daar het virus ook op zit ben je niets opgeschoten!:thumb:
Ik zie net dat er op m'n D-schijf nog maar 740 mb ruimte is:eek: Ik kan dus niet alle bestanden daar opzetten. Is het dan misschien niet beter om Windows er overheen te schrijven ipv de hele C-schijf te wissen? En ik heb Ad Aware en Spyware Doctor al over beide schijven gehaald, maar die kon niks vinden :shocked:
 
Windows zal zich op de C: schijf installeren,opruiming houden en zoveel mogelijk op cd zetten,of een andere harde schijf erbij zetten is ook een optie
 
Die maak je niet hoor,die moet je kopen:D

Dan zou je deze als C: kunnen gebruiken en de andere schijf als "slave" eraan hangen zodat de voor jou zulke belangrijke data blijft bewaart.
 
Die maak je niet hoor,die moet je kopen:D

Dan zou je deze als C: kunnen gebruiken en de andere schijf als "slave" eraan hangen zodat de voor jou zulke belangrijke data blijft bewaart.
Misschien moet ik een externe harde schijf van iemand lenen, dan zet ik m'n bestanden er op. Vervolgens wis ik de hele computer, installeer Windows en gooi de bestanden er weer op:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan